onsdag 14 oktober 2009

Ännu mera rigg...

Tycker du också att din dator är seg som sirap? Min burk är inte av nyaste snitt och funderar på att börja uppgradera. Det som stör mig mest är att det alltid ska ta sån jävla tid att starta upp den, ladda WinXP, logga in, läsa in alla små skitprogram som ska laddas i minnet och få igång brandväggen. Sedan måste webbläsaren startas upp och en massa sidor läsas in i sina flikar, Aftonbladet, E24, poker.se, mikrobloggen, messenger ska igång.
Därefter vidtar tiden att dra igång pokerklienten och öppna upp alla sabla bord som ska upp. Saker som alla stjäl tid, tid, tid.  
Sedan ska eposten, detta universums avskum gås igenom med drivor av skitmejl skickade från epostlistor man inte ens visste man var anmäld till, rensas ,kastas, läsas. Det ska läsas blogginlägg hit och blogginlägg dit, det ska skrivas egna fyndiga blogginlägg och allting ska helst uppdateras åtta gånger om dagen.
Mobiltelefonen måste laddas, den bärbara likaså, en ASUS EeePC 900 netbook som jag misshandlat så mycket att den sjunger på sista versen eftersom den lägger av mitt i allting hela tiden. 

I fallet med datorn funderar jag på en ny burk som ska råda bot på de värsta vansinnesutbrotten och raserianfallen. En burk som innefattar minst fyra processorkärnor, blixtrande snabb SSD-disk, två eller tre bildskärmar och gärna ett slimmat Windows 7. Har Linux på bärbara men efter att ha fått nervsammanbrott och åkt in på psykakuten efter att ha försökt installera Flash 10 i två dagars tid, blir det nog härliga gamla Windows trots allt.

Morgonens spelpass börjar självklart med att jag blir rövknullad i två rejält stora potter och snuvad på en fet vinst i den tredje. Självklart hos Everest som vanligt.
Det börjar med att jag plockar upp KK och limpar för att gillra en fälla varvid knappen höjer stort efter alla med 10x höjning. Jag checkhöjer hans höjning med en 6x höjning varvid dumskallen synar och vi blir headsup. 

Floppen: A-9-2

Misstänker att han har esset men ställer honom allin och hoppas han ska folda. Åsnan synar och vänder upp A-6 suited och dubblar upp när han tar hem en stor pott.
Alltså vad tror tomten jag sitter med när jag checkhöjer honom före floppen, och som han slår? A2? A4? Dessutom synar han villigt för hela stacken på floppen utan att tänka efter vad jag kan ha.
Det har framförts klagomål på diverse ställen att motståndet blivit hårdare på senare tid. Vilket motstånd det skulle vara är en gåta för mig som tvingas stå ut med dessa åsnor dagarna i ända.
Det enda som stör mig är att snubben som lystrar till det fantasieggande namnet "frtaniki" omedelbart lämnar bordet efter att ha dubblat upp på min bekostnad. Jag rasar naturligtvis loss framför skärmen, gapar och skriker vilket jävla rövhål skithögen är. Tappar 2/3 av stacken mot en idiot. Kan Everest vara så vänliga och låta bästa handen vinna åtminstone ibland, tack?

Lite senare plockar jag upp KK igen vid samma bord och slår om en shortstacks höjning. Han går omedelbart allin och vänder upp 10-2o. Skrattet fastnar i halsen när en tvåa kommer flopp och en tvåa till på turn vilket dubblar upp honom. Det är dagens motstånd gott folk!

Vid ett annat bord har jag nästan lyckats dubbla upp genom lite vältajmade stölder när de vackra bokstäverna AA plötsligt lyser emot mig. Jag limpar i mellanposition för att gillra en fälla även om jag oftast brukar höja med dessa.
Nu blir det action vill jag lova! Snubben på knappen höjer 10x för att stjäla, omslag från stora mörken som 4x-höjer knappen varvid alla foldar till mig. När den här situatonen inträffar och man blir gråtfärdig och nästan får ett nervöst sammanbrott medan man rasar loss och gapar och skriker "Varför!!? Varför!?? precis när jag tilldelas pocketrockets!", innan man börjar gråta förtvivlat, förstår ni kanske vilken rigg som försiggår på Everest poker. 
Jag kontrahöjer de bägge andra allin för en 25x versus knapphöjaren för att få till en headsup. Bägge synar och det blir en jättepott. Knappen vänder upp 9-10 färg och BB 10-10.

Floppen kommer: 9-2-5

Jag vet redan hur det kommer sluta. Turn blankar innan river levererar en 10 varvid potten skjuts över till åsnan, en tomte som spelar i princip varenda pott. Tack Everest!
Snubben offrar glatt hela stacken mot en kontrahöjning och en kontra-kontrahöjning all-in. Alltså vad tror snubben att vi andra sitter på? och hur ofta tror han att hans hand står vid en visning? Det är såna här spelare som du vill spela mot alla dagar i veckan.
Snubben har dessutom en otrolig tur och vinner pott efter pott på det ena osannolikare viset efter det andra när de andra börjar jaga fisken för att få hans pengar. Strax efter har han sexdubblat stacken och spelare gapar åt honom över hans sagolika tur.


Vid ett annat bord har jag precis floppat set med 55 på floppen: 345 med två färgkort. En livsfarlig bräda och som förste gubbe ut betar jag pott. Två synare varav den ene är en rödflaggad pocketnisse som jag vet aldrig synar stora betar utan någonting på handen.

Turn: Q


Betar strax under pott igen och bägge synar återigen.
River levererar mardrömskortet 2
Nu ligger det en fyrkortsstege och Everest rövknullar mig igen. Jag checkar och de bägge andra checkar också till min förvåning. Pocketnissen vänder upp 3-3 för lägre set och fisken K-7 för färgdrag varvid en hyfsad pott går till mig. Kan inte låta bli att irriteras över pocketnissen som inte kontrahöjer trots färgdraget. Hade han gjort det hade rubbet åkt in på floppen och jag vunnit en betydligt större pott.

To be continued...

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare