söndag 18 oktober 2009

Dagens bästa hand...

Har slagit mig ner hos Everest för att visa fiskarna hur riktig poker går till när följande hand inträffar.


Med 3-3 i tidig position limpar jag in och vi får se floppen:
3-4-3 med två färgkort
Olalah! Bingo! Som förste gubbe ut minisatsar jag för att låta ev färgdrag dra billigt. Bägge gubbarna synar, varav den ene är en tight pocketnisse som aldrig spelar om han inte sitter med något.
Turn:10
Jag slänger ut en liten satsning till och bägge synar återigen. Vad kan de sitta på?
River levererar drömkortet 6 färg och nu ligger färgen ute. Jag slänger in en hyfsat stor satsning och hoppas någon av dumskallarna ska slå om hårt. Mycket riktigt, den tighta pocketfisken minihöjer. Haha? idiot. Jag slår tillbaka varvid fisken plötsligt ställer med en helt horribel översatsning all in. Make my day punk! Jag blixtsynar varvid den stora potten skjuts över till fisken. Men va-f-n? Jag fattar ingenting för jag har ju floppat fyrtal.
Det visar sig att pocketfisken limpat in på mörken med 2-5 färg och dragit in färgstege. Jag går som vanligt bärsärkagång och tvingas hämta ut en ny bildskärm ur förrådet efter att ha drämt knytnäven genom glaset. Everest rövknullar mig igen som alla andra dagar, jag menar vafan krävs det för att vinna på Everest egentligen?
To be continued...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare