söndag 20 september 2009

Jag blir rövknullad...

Efter att ha spelat och blivit oavbrutet rövknullad i fem timmar stängde jag ner datorn. Den oavbrutna riggen hos Everest fortsätter utan avbrott. Man börjar undra vad som är på gång när man kör in hela stacken med bästa handen gång på gång och förlorar majoriteten av dem. Dag efter dag efter dag.
Varenda gång jag floppar en triss kan man vara säker att utdragningen kommer som ett brev på posten...långsamt men den kommer i a f alltid fram.
Har öppnat upp två tiomanna NL, ett sexmanna på lägre nivåer samt ett DoN som rullar hela tiden.
Med 4-4 limpar jag på sexmanna och vi får se floppen 4-8-K med två färg.
Förste gubben betar pott och jag funderar på om han har toppar. Brukar variera mellan att slå om eller syna för att se turn innan jag bestämmer mig. Tar synen och turn kommer med ett tredje hjärter. Han betar pott igen och om han sitter med toppar eller bluffar ska han få fortsätta satsa.
Oroväckande är att han fortsätter satsa stort trots färgen. Kan fanskapet verkligen ha pottat färgdraget på floppen? Jag synar för att hålla nere pottstorleken och på river pottbetar han igen. Borde slängt men tänkte att jag kanske läst honom fel. Tomten vänder så klart upp 2-4 i färg men det intressanta är hans spelmönster. Pottbet på floppen brukar ofta vara någon som sitter med t ex toppar och vill skydda sin hand men efter att jag synat både flopp och turn fortsätter han glatt att pottbeta. De flesta skulle slå av på takten på turn i oro över att det kanske är jag som synat med färgdraget.
Kunde ha kontrahöjt stort på floppen men min känsla är att snubben antagligen synat ändå. Borde dock ha slängt på turn då han var så ivrig att beta.

Samtidigt på DoN har jag lyckats placera mig ITM i två stycken när jag på den tredje plockar upp JJ med 1200 och mörkar på omkring 15-30. En snubbe har höjt till 155 och eftersom jag sitter på mörken synar jag. Är nästan säker han sitter på högt par eftersom han aldrig höjt tidigare.
Floppen kommer: J-10-5 med två färgkort
Han betar pott på omkring 600 och jag ställer allin. Snubben vänder upp QQ och jag gnuggar redan händerna i förtjusning att få skicka ut tomten från bordet med blöjor och allt.
Det är då han dyker upp....herr R Ö V K N U L L A R E.
Turn kommer K och river levererar A varvid jag skickas ut från bordet. Man blir knappast förvånad längre på Everest med tanke på hur riggad siten är. Varje gång jag floppar en triss tänker jag inte på att jag kommer få dubbla upp. Istället blir man nästan gråtfärdig och börjar snyfta "Alltid....alltid ska jag drabbas!" medan man funderar på vilket horribelt jävla sätt man kommer blir utdragen på den här gången.
Det måste vara något fel på Everest slumpgenerator för hur är det möjligt att man förlorar majoriteten av alla händer där man har en triss?

En stund senare är det dags igen. På ett tiomanna plockar jag upp AA och kör resolut in halva stacken. En snubbe kontrahöjer allin och vi blir headsup. Han visar AKo och floppen blankar. Finemang bara att dubbla upp tänker jag och slickar mig redan om munnen. ÄNTLIGEN lite rättvisa!
Gissa vem som dyker upp? Det är mycket riktigt herr rövknullare. Den här gången tar han mig brutalt och hårt när turn levererar K och river K igen. Halva stacken ryker medan jag hänger utmattad över skrivbordet.

Några minuter senare plockar jag upp AA igen på samma bord och spelaren under the gun höjer stort. Alla slänger skräckslaget fram till mig som kontrahöjer för halva stacken. Höjaren synar och vi får se floppen Q-8-3.
Nu gäller det att mjölka honom så jag satsar halva stacken. Han synar och jag går all in på turn för resterande summa. Återigen blir jag rövknullad när spelaren vänder upp QQ och stacken ryker.

Jag tankar upp med nytt fräscht inköp när jag återigen plockar upp AA i tidig position och limpar för att gillra en fälla. Jag hoppas någon ska höja efter mig så jag kan slå tillbaka hårt. Ingen höjer och det blir en flervägspott.
Floppen A-Q-9 med två färgkort ger lite hopp.
Jag slänger iväg en stor satsning varvid tre spelare synar. Det är möjligt de sitter med både färgdrag och 10-J, K-J eller liknande.
Turn: K
Jag slänger iväg en satsning till och om någon dragit in stegen borde det komma en kontrahöjning med tanke på färgdraget. Alla synar igen.
River levererar tredje färgen och nu börjar det kännas olustigt. Jag bryr mig inte om att satsa igen utan checkar varvid en snubbe som spelat så tight att röven troligtvis redan är ihopsnörpt slänger ut en stor satsning i pottstorlek. Jag kan redan känna hur herr rövknullare står och flåsar bakom nacken så jag gör en tuff fold och slänger. Borde kanske ha ställt allin redan på floppen men men...

Helt otroligt nog lyckas jag faktiskt vinna med en triss i sjuor på den sista DoN jag spelar, hör och häpna, en av de få trissar som håller upp. Jag vinner självklart massvis med små potter genom stölder och bluffar men så fort jag floppar en triss och slickar mig om munnen kan man vara säker på att han dyker upp...herr rövknullare.
Funderar allvarligt på att börja slänga skiten så fort jag floppar en triss. JJ på floppen J-7-2? Då kan man ge sig fan på att något dreglande mongo sitter och flämtar framför skärmen medan han upphetsat betraktar sin 5-6 och tänker "Det KAN ju komma en 4 på turn och en 3 på river...jag synar!". Varvid mongot självklart drar in sin runner runner stege till oddset 1 mot 22 efter att man satsat dubbel pottstorlek hela vägen.
Jag vet inte om det bara är Everest som är så här riggat vad gäller trissar men när jag spelade hos Svenska spel var mardrömshanden floppad nötstege utan färgdrag. Förlorade de flesta mot en kåk på rivern minns jag.

Ok då är det dags att avsluta och....hey! vad gör DU här!!!??? (herr rövknullare) Släpp! S L Ä P P!!! aoouuuuuh!!!!

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare