måndag 12 oktober 2009

Riggen fortsätter

Slår mig ner vid ett gäng pokerbord hos Everest och efter en stund plockar jag upp 2-2. Höjning från siste gubben och syn av en tight spelare UTG. 
Floppen levererar trevliga: J-8-2 med två färgkort.
Bryr mig inte om att trilskas utan betar nästan pott rakt in i höjaren. Han slår om varvid UTG synar. Ok är det så ni vill ha det så ok tänker jag och kör in hela stacken, har ni färgdrag ska det kosta. Höjaren vänder upp KK och limparen JJ varvid stacken ryker. Samma jävla rigg som alltid hos Everest.

Handen strax efter plockar jag upp QQ UTG vid ett annat bord och limpar för att gillra en fälla eftersom det sitter ett gäng möss kring bordet som foldar omedelbart om man höjer. Det blir en flervägspott och floppen kommer mumma:
A-Q-9
Jag satsar rätt in som förste gubbe och möter plötsligt omslag från spelaren efter mig som översatsar. Syn från siste gubben och jag skjuter in stacken igen. Syn av bägge som vänder upp AA och K-J för gutshot. Hålpipan klonkar på turn och den jättelika potten går till en tomte. 

Jag varvar med att plocka upp en massa struntpotter med skitkort men börjar bli riktigt irriterad då Everest rövknullar mig gång på gång. 
Med 8-8 kommer floppen:
8-5-2
Jag slänger ut en satsning och alla foldar varvid jag vinner en struntpott.

Med 2-2 på handen igen synar jag en höjning och floppen kommer Q-6-2. Snubben går all in på floppen och man måste väl syna antar jag? Han vänder upp A-K för ingenting och jag kan redan se stacken skjutas över åt mitt håll som kompensation för otrevligheterna tidigare. J på turn och 10 på river levererar runner-runner stege åt skithögen. Jag antar att jag borde kasta ut bildskärmen genom fönstret men sansar mig eftersom knytnäven redan sitter inkörd genom den.

Plockar upp AA på mörken. En spelare har höjt och flera synat efter så det blir ett trevligt squeezeplay när jag kontrahöjer stort efter åsnorna. Sug på den ni! Alla foldar innan gubben innan mig skjuter in hela stacken i en helt horribel kontrahöjning all in. Make my day! Jag blixtsynar och snubben vänder upp AKo.
Floppen kommer:
K-8-7 med tre färgkort i samma som hans kung. Turn levererar fjärde färgkortet och hela markerhögen skjuts över till åsnan.

Pott efter pott går till tomtarna och man kan undra hur Everest slumpgenerator är uppbyggd när den majoriteten av gångerna låter sämsta handen vinna. Sitter man med triss vs färgdrag är det inte några 36% utan snarare 95% fördel för färgdraget. Däremot vinner minsann tomtarna jättelika potter med skitkort mot skitkort. Bl.a åker stackarna in på floppen mellan två spelare som vänder upp Q-10o för tpar mot ess-högt för ingenting. Då står sig alltid bästa handen konstigt nog.

Sitter kvar ett par timmar eftersom jag vill ha tillbaka pengarna från fiskarna. Det som stör mig rejält är alla shortstacktomtar som dubblar upp och omedelbart lämnar bordet.
Med KK höjer jag upp och får syn av en snubbe. 
Floppen kommer: 9-5-2
Jag slänger ut en satsning och spelaren ifråga checkhöjer omedelbart överbet allin. Eftersom det är en av standardfiskarna misstänker jag att han kanske försöker stjäla eller har toppar. Synar med tvekan och han vänder upp 10-9o. Glädjen blir kortvarig då turn omedelbart levererar 10 som väntat. Halva stacken ryker varvid snubben omedelbart lämnar bordet efter att ha dubblat på min bekostnad.

Handen strax efter vid samma bord höjer en spelare i tidig position och jag tittar ner på QQ. Eftersom spelaren aldrig höjt är jag orolig han sitter med högre par. 
Floppen kommer: 10-6-4 med två färgkort.
Höjaren checkar till oss andra och jag slänger iväg en pottbet. Höjaren checkhöjer plötsligt all-in och känslan är att han sitter med högt par. Trots det kan jag inte förmå mig till att folda och han vänder självklart upp KK, vad annars? från en tyst mus som aldrig höjer.
Ännu mer störande är att snubben omedelbart lämnar bordet efter att ha dubblat upp. Samma sak händer strax efteråt, fortfarande vid samma bord, då en shortstacktomte får in hela stacken och dubblar varvid han omedelbart lämnar.
Vet inte vad du tycker men själv stör jag mig som fan på dessa typer. Rätt dålig stil också gentemot andra spelare. 

Lyckas trots riggen vinna tillbaka allting och göra en nätt liten vinst genom mitt briljanta spel, och genom att lura in ett gäng av de hatade shortstacktomtarna i fällor.  

Uzelezz

1 kommentar:

  1. Jag kan spela skraplotter online så jag vill inte läsa om poker, det är ett löjligt spel och jag vill inte att du publicerar något sådant igen

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare