lördag 19 juni 2010

Nötterna är sårbara i Pot Limit Omaha...

Sedan jag bytte till Pot Limit Omaha har jag inte haft enda förlustdag, trots min beskärda del av horribla utdragningar. Sex raka vinstdagar nu och det roligaste med PLO är att det är så enkelt att få in pengarna. Borden befolkas av åsnor. Så fort det finns minsta tillstymmelse till färgdrag så synar de hela vägen oavsett vad det kostar "Men jag har ju färgdrag...", hör man dem säga förtjust till sig själva medan de dunkar sig i ryggen.
Dagens roligaste hand är den här:
Med A-K-Q-10 höjer jag upp från knappen och får syn av BB. En tomte som spelar allt.
Floppen: Q-J-10 med två färgkort

Olalah. Nötstege jo man tackar!
Jag betar pott och blir omedelbart checkhöjd av den andre spelaren max allin. Det här brukar betyda att snubben antingen sitter med stegen själv, har triss eller ett färgdrag. Och vi vet ju alla att färgdragen alltid sitter oavsett hur många färgkort som är utdelade. Om de andra spelarna foldat nio färgkort och jag sitter med det tionde så kan man ju ge sig faan på att det sista färgkortet visar sitt fula tryne på rivern.
Jag kör in rubbet och snubben visar upp K-J-10-10 för triss.
Turn parar brädan med en ful J och ger honom kåk.
Innan river levererar en Q till och ger mig högre kåk.
Rätt ska vara rätt. En skön uppdubbling i a f.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare