lördag 12 juni 2010

3 dollar räcker långt...

NL upphör aldrig att förvåna mig. Får bästa handen stå ö h t? Senaste dagarna har varit horribla med den ena värre utdragningen än den andra. Hur är det möjligt att förlora 9 av 10 händer där man är storfavorit varenda gång? Jag menar så jävla många tvåoutare kan det ju inte finnas i en kortlek. Att överpar mot underpar förlorar majoriteten av gångerna är ett stort jävla skämt. 

Häromdagen råkade jag ut för en oändlig rad setups och badbeats. Kungarna är den värsta skithanden man kan ha enligt min åsikt. Vinner den ö h t någonsin en pott?

Som igår. Jag limpar in med KK för att gillra en fälla för CO och Button-raise töntarna som alltid höjer efter limpare. Bingo! Mycket riktigt blir det action med raise och reraise bakom mig varvid jag ställer så töntarna ska få betala. Syn av båda. Förste gubben vänder upp QQ andre gubben AA.
Tio minuter senare inträffar exakt samma sak. Jag limpar och checkhöjer knapptönten varvid ena gubben visar QQ och andre gubben AA.

En stund senare limpar jag in med QQ varvid en CO-tönt som vanligt höjer för att stjäla. Jag ställer honom allin varvid tönten vänder upp 9-9. Hur han kan syna där är en gåta eftersom jag spelat supertight hela sessionen. Självklart kommer en nia på floppen.

Jag pushar allin preflop med AA mot JJ. En knekt kommer på floppen.

Jag pushar allin med QQ vs 66. En sexa på floppen.

En snubbe ställer allin i en horribel satsning på 100x preflop och jag synar med QQ. Han har AK och en kung kommer på floppen.

En stund senare händer samma sak igen. En snubbe pushar med 100x preflop och problemet är att jag har KK på handen. Måste ta synen även fast jag vet att han har AA. Mycket riktigt visar han AA. Tänkte faktiskt folda där då det bara var så uppenbart.


Med 99 tar jag syn och floppen kommer 9-8-2.
Efter att han pottbetat checkhöjer jag honom allin med 5x potten och tomten synar med 10-10. En tia kommer på turn. 
No Limit ter sig mer och mer som ett jävla skämt. Att det inte går att vinna med floppade trissar är komedi på högsta nivå. Behövs det verkligen fyrtal för att vinna en hand?

Floppade faktiskt fyrtalet med QQ mot KK och mycket riktigt kommer en kung på rivern. Fyrtal som sagt.
Det komiska är att folk hela tiden vinner jättepotter med skithänder men så fort det är min tur att floppa en triss då kan man ge sig f-n på att man förlorar handen.

Dessutom råkade jag ut för två otrevliga snubbar vid borden häromdagen som gormade och skällde över mitt spel. Efter att jag bara synat ena snubbens höjning preflop och synat ner honom hela vägen och vunnit handen börjar tomten gapa och snacka en massa skit. Jag var troligtvis "en big fat nerd" och han hade synpunkter på att jag spelade 24 timmar om dygnet och blaha blaha blaha "get a life nerd", och hur patetisk jag var och att jag spelade på en massa tramsiga 0.10 bord var väldigt skoj och en massa annan skit.

Det mest komiska med snubben är vad han själv gör vid borden i s f. Mongot brukar själv sitta och multitabla vid sju bord varje dag och anser att han spelar korrekt poker. Korrekt poker innebär att raisa varje gång han sitter på CO eller knappen och att alltid höja 3.5x bet preflop med ett högt pocketpar. Snubben sitter bara och väntar på att floppa en triss och när han börjar beta stort vet man alltid vad han sitter på.

Snubben är en komedi själv. På rivern när det ligger fyra färgkort ute satsar han 65 dollar allin i en 7 dollarspott och alla vet genast vad han sitter md för hand *gäsp*. Mycket riktigt visar tönten upp A i nötfärg.  Alla de här tighta spelarna har en sak gemensamt. De bluffar aldrig i stora potter. Kommer det en horribel översatsning sitter de alltid med nötterna och hoppas det ska se ut som en galen bluff. 


Tröttnade på skiten då det inte gick att vinna en enda hand och förflyttade mig till Pot Limit Omaha borden istället. Börjar tycka om spelet mer och mer då det är så lätt att dubbla upp. Höjer jag synar alla i PLO....höjer jag i NL foldar alla även om man minibetar.
Köpte in mig för 3 dollar på skoj för att testa spelet vid fyra bord samtidigt. Efter någon timme hade jag både fem och sexdubblat flera bord. Ett bord omvandlade jag 3 dollar till 56 dollar på några timmar trots en massa horribla badbeats.
Alltså hur f-n kan färgdragen gå in så ofta i PLO? Det är inte några 18% på ett kort....snarare verkar det som 95% chans att färgen går in för mongona. 

Värsta smällen var när jag sitter med både triss och stege på floppen. Jag pottbetar och får syn. På turn betar jag 3/4 varvid åsnan kontrahöjer allin med hela stacken. Jag synar och mongot visar upp ett tomt färgdrag och inget annat. Självklart kommer 18% aren på river och jag rasar loss och gapar och skriker över de jävla riggade setupsen. 
Mongona vid PLO-borden får klister på fingrarna så fort de har ett färgdrag. Oavsett hur mycket de måste betala och även fastän de sitter med 8-5 i färg så MÅSTE de bara syna pottbets. Om man checkhöjer dem på floppen med överbet så foldar de inte. Så beta allt du bara kan.
Men PLO är helt klar mycket roligare än det trista NL. Det går så fort att vinna stora potter och det är alltid mycket action. Att 20x stacken på ett par timmar händer aldrig i NL. 
Dessutom drar man in mycket mera poäng i PLO än NL p g a de stora potterna.
Väldigt skoj och roligt som sagt och det är aldrig en tråkig stund.

Allas er favoritspelare Uzelezz









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare