onsdag 27 januari 2010

Vid babybord är rekvisita viktigt

Sysslar med min utmaning att omvandla 10 dollar/euro till en miljon och det går hyfsat, så hyfsat snabbt det nu kan gå på den låga nivån man måste starta från. Mina 10 euro sväller och i spargrisen ligger nu den inte helt föraktliga summan av 59 euro och 47 cent +50 dollar och skramlar hehee...
Har sedan jag återstartade utmaningen inte haft mer än en förlustdag och det var när jag testade slaskpoker och limpade in med varenda hand. Fast skoj var det.
Det absolut viktigaste att komma ihåg när man sitter vid 0.02 cents babybord är utan tvekan rekvisitan. Det gäller att blöjan sitter ordentligt fastvirad, att babymössan sitter som den ska, samt att nappen är provsmakad *smack, smack* hehee...

Följande trevliga hand utspelade sig vid dagens spel:
En tight snubbe som aldrig höjer annat än höga pockets och kanske AK höjer till 8 cent UTG (ok du kan lika gärna vända upp ditt höga pocket på direkten), när snubben före mig (en tight spelare till) ställer all in för 98 cent. Jag råkar precis titta ner på AA och man måste väl syna antar jag? Den förste höjaren synar all in och vänder upp QQ och kontrahöjaren KK och där sitter jag och myser med AA. Ingen hjälp av brädan och jag tredubblar upp.

Jag kommer fortsätta rapportera hela vägen från de små 0.02 borden och hela vägen upp genom nivåerna till 1 miljon dollar/euro so stay tuned (fast du får ha tålamod...i ungefär 40 år eller så hehee).

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare