lördag 23 januari 2010

Jag börjar om utmaningen

Jag måste tyvärr återstarta min utmaning:att omvandla 10 dollar till en miljon dollar då mitt första försök misslyckades. Hur gick det till kanske du undrar?
Det började bra och jag lyckades ganska snabbt ta mig upp till 100 dollar. Därefter grindade jag mig upp till 1000 dollar med hjälp av några feta bonusar. Vid 985 dollar ägnade jag en månad åt att ta mig över den förhatliga gränsen, då jag äntligen kunde sätta dit de försmädliga nollorna som gäckat mig så länge.
Jag lyckades nå 1500 dollar men där tog det stopp då jag råkade ut för badbeat efter badbeat, den ena horriblare än den andra. Började läcka som ett såll och när man inte ens kan vinna med JJ på floppen J-7-2 headsup mot en motståndare som prompt vill ha in hela stacken på flopp med Q-10...så....ja du fattar.
När jag var nere på 300-500 dollar beslöt jag ta ett break innan jag förlorat allting. Tog ut resterande summa, betalade några skulder och köpte en del prylar för pengarna. Ja sen var det inte mycket kvar av bankrullen...bara några få dollar som skramlade omkring därinne i spargrisen.

Under nov-dec har jag knappt spelat någonting eftersom jag varit upptagen med ett gäng distanskurser och 3000 sidor kurslitteratur. Men skam den som ger sig och nu gör jag ett nytt försök och börjar om på den absolut lägsta nivån 0.02 med 1 euro inköp. Den här gången med strikt money management och bankrullehantering. Målsättningen är att vinna ett par inköp varje dag tills jag når 100 euro (spelar både euro/dollarbord).
När jag når 100 euro kommer jag byta till 0.04.
När jag når 1000 euro börjar jag spela 0.10 vilket kommer ge mig en marginal på 100 inköp vilket borde vara tillräckligt. Jag tar till i överkant den här gången.
Vid 10000 euro spelar jag 100NL.
Vid 100000 euro vet jag inte ännu (kanske jag borde spela 0.02 ända till en miljon dollar? hehee).
Ni som följer min utmaning får dock ha tålamod...ungefär 40 år eller så.

I dagsläget har jag spelat i en vecka och det har gått strålande. Inte en enda förlustdag hittills. Min ursprungliga bankrulle på 10 euro har svällt till 47 euro och 24 cent + 50 dollar. Jag spelar 4-6 bord och lyckas titt som tätt dubbla upp eller tre/fyrdubbla.
Min spelstil är supertight och jag gillrar fällor och väntar ut misstag från de andra spelarna hur lång tid det än tar.
Favorithanden är AA men jag är även känd för att spela 7-2 suited från vilken position som helst. Jag blandar även in en del underliga spel där jag kan syna hela vägen till river med J-4 utan träff, och vänder upp handen innan jag kläcker ur mig "I thought you were bluffing". Det får mig att framstå som en idiot vilket är precis vad jag vill, eftersom jag då har större chans att få action med starka händer. Det händer dock att jag ibland vinner dessa eftersom den andre bluffade med en sämre hand hehee...
Jag har dock ingen brådska att vinna stora summor snabbt utan det är stabilt spel som gäller för att plocka på mig ett par inköp varje dag.

Uzelezz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare