söndag 17 januari 2010

Highstakespoker i all ära

Eller det kanske heter middle-stakespoker? vad vet jag. Kikade in en sväng på 100-200 dollars borden hos en mindre känd site och förväntade mig att få se grymt bra spel. Flopprocenten var omkring 50-60% på varje bord så det verkade som det var actionspelare i farten. Och action blev det verkligen.
Själv kan jag tyvärr inte sätta mig ner där då en halv small blind utgör mer än hela min bankrulle för närvarande hehee.
Det var dock tiomannabord och jag kunde se folk som satt med 20000, 50000 och 140000 dollar. En snubbe satt med en stack på över 800000 dollar.

Första handen delas ut och typ sju spelare limpar in för 200 dollar vardera.

Floppen:
A-9-3 med två ruter

En snubbe betar ut 1600 dollar varvid chipledaren kontrahöjer till 52000 dollar. Alla foldar utom första höjaren som utan tvekan skjuter in resten av sin stack på 6900 dollar. Ok han sitter med färgdrag hinner jag tänka innan korten vänds upp.
Snubben har Q-10 UTAN FÄRGDRAG. Tom. Alltså snubben har INGENTING och synar villigt för hela stacken på nästan 7000 dollar. Chipledaren vänder upp A-5o för toppar vilket han villigt kontrahöjt med 52000 dollar mot fem limpare och en höjare innan. Esset står och jag kliar mig i skallen, ehum?

Ok nästa hand då?
Samma sak där, sju-åtta limpare innan en höjning kommer från sen position. Floppen delas ut och höjaren satsar 20000 dollar. Minns inte handen exakt men några spelare synar i a f och höjaren vänder upp KK. Spelaren i tidig position har skjutit in hela stacken på 20000 dollar all in. Spelaren i tidig pos har J4 med varken par, eller något drag öht, spelaren mittemot likaså, helt tom.
Kan tänka mig hur han sitter framför datorn och småler "Ok han överbetar stort så det måste vara en bluff, och jag har ju faktiskt J4 på handen utan träff....så det är en stor chans att jag leder här....JAG SYNAR!"
Kungarna står sig och ni får ursäkta men vid det här laget ligger jag på golvet och tjuter av skratt. Haha vilka tomtar. Snubben skjuter villigt in 20000 dollar med absolut ingenting. En mindre bil i potten, javisst rulla över den bara!
Kan någon undvara ett inköp åt mig? plz, hehee...

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare