söndag 24 januari 2010

Satsningsmönster del 5

Dagens spel vid 0.02 borden var enerverande. I första handen tilldelas jag Q6o på mörken.
Flopp: 6-6-K

En snubbe pottbetar och frågan är med vad? Jag vet att snubben är en tight nötspelare och pocketnisse som aldrig satsar utan en hand, så jag synar för att se vad han tar sig för på turn. Pottbet igen och det satans riverkortet kommer K. Han halvpottar och jag känner mig tvungen att syna, han har K-J för toppar.

Nu råkar det vara så att det sitter en galning vid bordet som har en helt horribel flax. Han drar in allting oavsett hur dålig handen är.
Har redan tappat ett inköp åt galningen när jag plötsligt stirrar ner på de ljuvliga bokstäverna AA. Olalah.

Snubben UTG höjer 8 cent vilket ofta innebär ett högt pocket. Jag sitter direkt efter och kör ett oortodoxt spel genom att bara syna eftersom jag vet att galningen sitter strax efter. Mycket riktigt kontrahöjer han till 24 cent varvid förstehöjaren ställer allin. Jag synar kvickt liksom galningen och vi är alla tre allin. Hah make my day!
Förste vänder upp KK och galningen 5-5 och floppen blankar. Turn likaså innan en femjävel visar sitt fula tryn på river.
Potten går till galningen som tredubblar. Han lyckas genom sitt spel gå från en euro till nio inom loppet av några minuter.

Minns inte exakt vad han hade men han synar några stora satsningar med 8-9o utan träff, bara för att dra in 8 på turn och nio river.

Den ena handen horriblare än den andra visas upp, han sätter K-2 mot QQ då floppen visar 8-2-2 och stackarna åker in.

Han höjer stort efter att hela bordet limpat och alla vet att galningen bara försöker stjäla. En snubbe sätter hårt mot hårt men väljer fel tillfälle eftersom galningen precis råkat plocka upp KK.

Nu är det många som börjar bli irriterade på snubben. Inte minst jag som redan tappat tre inköp på tio minuter. Alla tre första händerna badbeatas.
Med tanke på värdet vid bordet tankar jag upp fullt inköp och väntar på rätt tillfälle att gillra en fälla.

Det har gått en stund och galningen har börjat tilta efter att ha förlorat halva stacken. Alla foldar fram till mig på SB och eftersom galningen sitter på BB höjer jag gladeligen till 8 c. Jag vet att han inte tål det. Mycket riktigt slår han om till 24 c och jag höjer en gång till till 78 c.
Han synar och floppen visar: 8-8-2 med två färgkort.
Jag satsar ut och galningen ställer allin med överbet på 4-5 euro. Nu är det bara hoppas han inte dragit in åttan så jag synar illa kvickt och får se galningens K-4s i samma färg som brädan.
Turn blankar och river likaså och jag dubblar upp och skickar ut galningen från bordet med byxorna nerdragna.
Alla inköp betalas tillbaka med ränta till mig.


Den sjukaste handen jag sett på år och dagar delas ut idag. Sitter med JJ UTG och limpar in för att gillra en fälla. Halva bordet likaså.
Floppen: A-9-5.

En snubbe betar ut och blir minihöjd innan en tredje spelare i sin tur minihöjer igen. Förste gubben reraisar innan stackarna åker in.
Förste gubben visar AA, andre gubben 9-9 och tredje gubben 5-5. Jag har sedan länge kastat mina JJ men vad är egentligen oddsen för det?
Varje gubbe har 1 på 17 att få ett pocket och det är 1 på tio att träffa sitt pocket. Min matematik är inte den bästa men triss över triss borde väl ske en på hundra? och triss över triss över triss?
Ja inte vet jag men det kan inte ske ofta iaf hehee.


En annan sjuk hand är när tre spelare ställer före floppen och visar AA vs KK vs QQ, själv foldade jag 9-9 hehee...pocketheaven!

Spelet segar sig fram och vi får se en snubbe floppa K-K-K med AK på handen och vinna 5 cent.
Grattis!

Åter igen kör spelarna sin standardtaktik att överbeta monster på river. Med K-3 på brädan K-4-7-K-9 synar jag halvpottsatsningar innan snubben plötsligt höjer horribelt på rivern med 5.50 euro i en 50 centspott. Jag foldar och snubben berättar besviket att han hade AK. Vad annat?

Dagens skönaste hand är när jag höjer med 7-2s UTG. Alla foldar utom BB som tar syn. Floppen kommer 7-2-8

Han checkar och jag pottbetar varvid snubben checkhöjer mig allin med överbet. Jag vet inte vad han har men synar kvickt och han vänder upp AQo helt tom. Skönt att få visa upp den handen för hela bordet vilket är bra för min image. Ni måste förstå att det är bara en riktigt skicklig spelare som jag som kan spela 7-2s från UTG (till skillnad från er amatörer hehee...)


Här är ett satsningsmönster att hålla koll på. Floppen visar två färgkort och en snubbe betar minimalt 2 cent. Turn betar han 2 c igen innan rivern visar tredje färgkortet. Nu ändrar han storlek och betar pott istället. Vad betyder det? Alla foldar så även jag.
Många spelare betar minimalt med draghänder för att få se nästa kort billigt. Sedan när deras hand sitter börjar de höja stort för att få betalt för sin fina hand. I den här situationen borde du tänka dig för innan du synar.
Ok jag kan ha läst honom fel men jag har sett det här spelet mängder av gånger. Det finns också spelare som betar smått och när de missar sin draghand höjer de stort för att bluffa till sig potten.
En del tighta spelare brukar beta pott i tidig position om de har triss/toppar/tvåpar på en flopp med färgdrag. Däremot betar de halvpott när de har färgdraget själv och hoppas få se nästa kort billigt.

Dagen slutar med vinst igen och jag har inte haft en förlustdag sedan jag återstartade utmaningen. Ska bli spännande att se om trenden kan hålla i sig när jag går upp ett snäpp i nivå. För stunden nöjer jag mig med att bygga bankrulle på babyborden...hmmm...var satte jag nu nappen och blöjan?

På återseende
Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare