söndag 2 augusti 2009

Oddskalkylator inlagd

Lade nyss in en oddskalkylator att leka med där du kan jämföra oddsen för hur händer står sig. Tyvärr rymdes den inte högre upp så för tillfället huserar den i botten på min blogg. Skrolla ner och titta. Enjoy!

Senaste dagarnas spel har gått stiltje. Riktigt surt när de stentighta nötspelarna alltid får sagolikt betalt för sina nöthänder. Jag menar en snubbe överbetar 25 dollar på brädan 3-5-Q i spader och den stentighte nötspelaren kontrahöjer med 85 dollar och får syn. Sedan vänder de upp Q-4 vs AK i spader (nötspelaren). Då kan man inte annat än bli förbannad. När det äntligen är min tur att dra in en monsterhand ser spelet ut så här...
Jag betar med 9-9 på brädan 9-A-K i en femmannapott varvid ALLA lägger sig eftersom ingen hade esset varvid jag vinner en struntpott.
Filar lite på några ideer. Det kommer en recension av Phil Hellmuths "Spela poker som proffsen" och sen funderar jag på att låta er blöjor följa med till ett Limitholdem bord så ni får se hur en riktigt skicklig spelare fattar beslut. Kanske analyserar ett 1 dollarsbord (NL100) också någon dag.
Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare