fredag 31 juli 2009

Dags för fredagsmys?

Jag slank in en sväng på ICA idag för att hämta några liter mjölk. Väl inne hamnade jag plötsligt vid chipshyllan av någon konstig anledning.
"Det ska vi inte ha ditt fetto!", tänkte jag. Med stor möda vred jag bort kundvagnen och började gå längs korridoren.
Saken är den att jag älskar chips och kan vräka i mig hur mycket som helst. Speciellt pepparchipsen i sina lilafärgade påsar. Bind fast mig framför en skål med pepparchips och sätt 1000 dollar på att jag inte kommer kunna låta bli att vräka i mig skiten. Ett säkert vad för din del, tro mig.
Nu vandrade jag längs korridoren där föräldrar med osnutna skitungar grävde i köttdisken för att hitta helgens mat. Plötsligt började jag nynna på den där reklamlåten ni vet för OLW "Det är dags för fredagsmyyys om det så är det sista jag gör...snart är det fredagsmyyys hoppas inte föräldrarna stör...nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyyyyyyyys..."
Plötsligt vred jag kundvagnen åt höger in i en gång, passerade hörnet runt kryddhyllan och i en vid båge var jag tillbaka vid chipshyllan. Men vafaaan?
Bara en chipspåse, tänkte jag medan det vattnades i munnen vid tanken på en stor skål med pepparchips och ett glas mjölk framför tvn. NEJ, skärpning för faaan, fokus, F O K U S ! Med enorm viljestyrka vred jag bort kundvagnen och tog riktning på mjölkdisken som jag kunde skymta långt där borta, femti meter nerför korridoren på vänster sida. De va då faaan att det ska vara så svårt att handla några liter mjölk, tänkte jag.
Halvvägs började reklamlåten mala i skallen igen "Det är dags för fredagsmys...." Den här gången klarade jag mig fram till glassdisken innan jag vred kundvagnen till höger in i en sidogång och skyndade mig tillbaka till chipshyllan.
Ok bara en påse då, tänkte jag och lastade i en pepparchips och sedan en lättsaltad och dillchips och grillchips och svenska lantchips (egentligen hatar jag dem men chips är chips) och sourscreamchips och mer pepparchips och...
Det slutade med att jag vandrade mot kassan med en kundvagn fylld till brädden med chips i alla de smaker och ställde mig i en kö. Där började jag nynna "Det är dags för fredagsmyyys om det så är det sista jag gör....", innan personen framför föll in "...snart är det fredagsmyyys...", följt av nästa person i kön "...hoppas inte föräldrarna stör..."
Snart stod vi alla tre köerna och sjöng tillsammans med kassörskorna "Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyyyyyyyyyys!!!!", och jag kunde se att alla andra i köerna också hade kundvagnarna fyllda med OLW-chips.
Jag vandrade mot utgången med två ICA-kassar fyllda med chips muttrandes för mig själv "Jävla skitreklam...", medan det malde i bakhuvudet att det nog var någonting jag glömt att handla.


P.S
Om du väljer att tro på min story eller inte är upp till dig men det ska erkännas att jag har rätt livlig fantasi...

Fredagsmys
http://www.youtube.com/watch?v=x1d8RX2Pki8

OLW-reklamen med tönten
http://www.youtube.com/watch?v=syrh5XQXJqk

När vi ändå är i farten slänger jag in en reklamfilm med Norrlandsguld med ett gäng tvättäkta norrlänningar
http://www.youtube.com/watch?v=b_e5ObiVe9o


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare