tisdag 4 augusti 2009

7-2 regerar

Slog mig ner vid fyra 1 dollarsbord och började spela supertight. Efter någon timme hade jag fått KK fem gånger och de två sista blev jag utdragen och tappade femtio dollar vardera.
Nu börjar en snubbe påpeka att jag är en av de största "nitsen" på bordet. Det komiska är att han själv bara spelar nöthänder och att hela bordet är fullt av tightrövar som bara höjer med riktigt bra händer. Jag bestämde mig att börja skoja med spelarna.
På knappen höjer en tight snubbe med 3.50 dollar och jag tar syn med A-3f. Jag sätter honom på en stöld med två höga kort och tänker testa en riktigt cool och vågad taktik jag sett häromveckan som involverar att sätta hela stacken på spel.
Floppen blankar totalt och jag synar hans fortsättningsbet.
Turn ger mig färgdraget och han betar stort igen. Jag synar och rivern levererar en kung. Det ligger bortåt 45 dollar i potten och det är nu det sköna movet kommer. Resolut skjuter jag in 45 dollar i potten rakt in i höjaren. Jag vet att jag har en tight image efter senaste timmens spel och snubben visar besviket upp QQ och foldar. Jag läste honom helt fel men resultatet blev underbart.

Jag såg det här spelet förra veckan då ett par slaskiga spelare sköt vilt omkring sig. Bl.a blev jag utsatt för det själv när jag hade AK och toppar (jag fegade ur och foldade). Det är extremt jobbigt att syna en sån här bet med bara ett par må de vara AK eller inte.

Under den närmaste timmen börjar jag slaskspela som en tok med min tighta image. Varje gång jag sitter UTG höjer jag med skräp som 8-3f och 4-7o varvid alla genast slänger skräckslagna. Till sist blir det oundvikligt att jag och snubben som kallat mig "nit" hamnar i en stor pott tillsammans.
Han höjer i sen position med 3.50 dollar och jag kontrahöjer till 11 dollar med 7-2 o bara på skoj, eftersom jag vet att han tror jag är tight fastän jag slaskat som en galning senaste timmen. Han synar till min förvåning och floppen kommer med A-Q-5.
Han checkar och jag satsar 11 dollar i en 23 dollarpott. Inte för mycket och precis så det ska se ut som jag vill ha syn och inte skrämma iväg honom. Han vänder besviket upp KK och uttalar sig i chatten "nice set" innan han foldar. Jag visar naturligtvis upp mina 7-2o och tredje världskriget bryter ut i chatten där han gastar och kallar mig för "stupid nit" och vill att jag ska komma till NL400 och spela istället.
Efter senaste timmens slaskande har jag återhämtat hela förlusten på 120 dollar och ligger blygsamma 20 dollar plus. Bättre än back iaf.

Har även testat Omaha Pot Limit vilket var riktigt skoj. Efter en dålig början sjudubblade jag stacken och det är trevligt att man så ofta får spelbara händer och träffar fint på floppen till skillnad från NL. Har inte spelat det tidigare.

Edit:
Snubben som gastade i chatten dök upp dagen efter då jag satt på ett 2 dollarsbord shortstackad, och började häckla mig som observatör och kallade mig "shortstacked nit" och en del annat. Jag berättade självklart för hela bordet om hur jag bluffade bort honom med 7-2o dagen innan och snubben blev helt galen och gapade ännu mera...hehee. Han babblade om att jag kontrahöjer 0.2% av gångerna enligt statsen. Jag tackar naturligtvis för informationen eftersom jag nu vet att han sitter med trackerprogram liksom resten av tightfiskarna. Så otroligt skönt att få tilta snubben. Nästa gång jag sitter vid hans bord ska jag kontrahöja i ett bara för att förstöra statsen för honom, heheee...

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare