måndag 10 augusti 2009

Idioter vid pokerborden?

Börjar dagen med en rask långpromenad innan dagens spelsession tar sin början. Har dessutom ökat dosen från igår genom att lägga in ytterligare en stärkande promenad på eftermiddagen. Kanske kan man få bukt med hjärtproblemen på det viset då jag suttit stilla hela sommaren och spelat, och sedan legat i soffan och slackat framför tvn med godispåsen och chipsen inom räckhåll. Aldrig för sent att börja träna. Om tre månader kommer jag ha kondition som en atlet.

Häromkvällen satt jag och såg Snuten i Hollywood 2 med skottlossning och explosioner när jag plötsligt hör hysteriska tjut och skrik. Vafaaan är det någon som plågar en katt eller? tänkte jag. Det visar sig att det är grannens ungar som tio på kvällen är ute och vrålar och skriker på gårdsplanen. Fastän jag vridit upp volymen och maskingevären brassar på för fullt hörs illvrålen genom två väggar och skottlossning. Sanslöst. Man vill ju hålla sig väl med grannarna men det hade varit skoj att gå ut och be dem hålla käften.

Häromdagen var det en snubbe som sa åt ett mopedgäng att sluta väsnas vid ettiden på natten i Svartöstan, när en av idioterna, en femtonårig grabb tar fram en skruvmejsel och hugger honom i bröstet. Tror han klarade sig men det är fan sjukt man behöver skottsäker väst på sig nuförtiden. När jag var barn kunde man lägga sig på gångstigen hela natten utan att någonting hände. Nu skulle man antagligen vakna upp på akuten med ett prydligt bilspår över magen.

Öppnade upp sex bord på olika nivåer och det dröjde inte länge innan idioten jag bluffade bort med 7-2o mot hans höga pocket dyker upp. Som vanligt börjar han gasta i chatten och kläcka ur sig spydigheter. Snubben, en jamaican, har tydligen svårt att släppa den där bluffen i en struntpott. Han gapar att jag är en "mad bluffer" medan han tidigare gapat över att jag är en av de tightaste spelarna vid bordet. Tydligen inte nöjd med någonting.
Det sitter dessutom en till snubbe vid bordet, en irländare i 30-årsåldern som gnäller över hur hans fem trissar blivit utdragna fyra gånger. Det dröjer inte länge innan han börjar gapa över mitt spel också. Jag bluffar nämligen hejdlöst och petar pott på floppen hela tiden och visar upp skräpet varje gång de andra lagt sig. Nu börjar visst irländaren bli irriterad för han gapar och häcklar mig i chatten och kallar mig både det ena och det andra, bl.a får jag höra att jag "got no balls!" och är en "fucking pussy" som han vill möta på NL400 och det är "donkbetting" hit och dit.
Jag svarar med "I guess youre the one who knows how to play poker?". Sedan bluffar jag bort honom med 7-2o i en pott och visar handen innan jag kläcker ur mig "I got no balls!". Nu blir jag verkligen hatobjekt nummer ett som han går lös på i chatten.
Det komiska med snubben är att han är övertygad om sin egen förträfflighet och att det bara är han som vet hur man spelar korrekt poker. Sanningen är den att snubben bara spelar pocketpar och försöker floppa en triss vilket blir uppenbart rätt snart.
Förutom de här två idioterna tvingas jag stå ut med en tredje snubbe på ett annat bord som skäller över mitt spel. Han gnäller över att jag aldrig höjer och att jag är en "calling donk" etc. För att göra honom på bättre humör börjar jag höja varenda hand under ett varv och han utbrister "Wow! youre really aggressive". Hoppas han blev nöjd.
Ni ska få följa med någon dag när jag analyserar ett NL100 bord och se hur spelet går till. Har vi tur sitter idioterna där och då ska jag försöka tilta dem hehee...
Dagens spel slutade jämnt upp men jag spelade mest för att dra ihop en massa VIP-poäng eftersom borden är så jävla sega.

Spelade två SnG igår med 20-manna. Korten föll min väg för en gångs skull så jag slutade tvåa och fyra. Sista var lite sur då jag limpar med 10-10 mot en höjare. Jag har bara 4800 kvar mot de andra tre med dubbelt så stora stackar. Han höjer knappen och jag vet han bara försöker stjäla. På floppen 9-5-2 betar han och jag checkhöjer till 1800. Han ställer mig allin och jag synar kvickt varvid han vänder upp 8-9o. Turn ger honom bakdörrfärgdrag och tyvärr kommer fjärde färgkortet på rivern så jag åker ut. Surt när min fälla fungerade perfekt.

Uzelezz

2 kommentarer:

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare