onsdag 31 december 2008

Spela som en åsna med QQ

Den här handen utspelade sig igår och jag tar upp den för att jag spelade som en komplett åsna. Med QQ på 10 centsbord och 10 dollar i stacken ställer förste spelaren 88 cent all in. En spelare synar och det är här jag gör det första misstaget, jag väljer att bara syna. Nu går spelaren som är sist med också, en riktig tomte som bara spelar skithänder.

Floppen kommer J-6-2

En bra flopp för mig då det inte är troligt att de träffat. Förste spelaren är allin, den andre checkar och potten är på omkring 3.30 dollar. Finemang bara att ta hem potten nu. Det är här jag gör det stora misstaget, jag ser inte att den siste spelaren är med så jag satsar bara en dollar för att bli av med checkaren. Han lägger sig och jag förväntar mig att ställas headsup när jag plötsligt ser tomten i sen position lägga in en dollar för syn. Men va f-n?

Turn kommer 9

Jag satsar två dollar och får syn igen.
River kommer med en 9 till och jag blir orolig, vad synar han med? Jag har sex dollar kvar i stacken och tänker inte förlora allt mot en slowplayare så jag lägger in en liten blockeringssatsning på en dollar. Den siste spelaren väljer nu att kontrahöja 8 dollar all-in. Är det en legitim satsning eller försöker han bluffa bort mig från potten efter att ha sett min lilla satsning? Han valde trots allt att syna både flopp och turn så något måste han ha. Jag har aldrig spelat mot honom tidigare och har inte sett honom spela så här under den timme han suttit vid bordet, så jag misstänker att han överbetar för att få mig att tro att han försöker stjäla potten. Jag foldar efter lång tvekan och han visar besviket upp 9-7 för trips. Mitt första misstag var att inte kontrahöja före flopp för att få bort de andra och ställas headsup. Mitt andra misstag var att inte höja ordentligt på flopp med minst två dollar. Men snubben är ju sanslös som synar floppen helt tom utan några som helst drag och en tvådollarbet på turn med ett svagt par. "i guess you just gotta love those fishes" som någon sa.

Det ska tilläggas att jag aldrig sett en mer dålig och tursam spelare. I händerna efteråt lyckas han dra in pott efter pott efter att ha träffat trips två gånger på turn med skitkort som K-3, Q-6 och liknande samt en trips på rivern och en triss på rivern med 2-2 och både A, Q och J på brädan. Därefter satsar han stort på tripsflopp men blir nedsynad och precis som jag trodde försökte han stjäla med en bluff efter att ha försökt utnyttja sin tripsimage. När han lämnar bordet har han 26 dollar (med startstack på 10 dollar) och med tanke på hans spel måste jag säga att det var bra gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare