söndag 28 december 2008

AA på no limit bord

När jag sitter på de små 10-cents babyborden med maxinköp 10 dollar hos Ladbrokes och multitablar brukar jag titt som tätt plocka upp AA.
Oftast limpar alla in på dessa bord men ibland bestämmer sig någon för att höja stort i sen position. T ex kan stora mörken höja 60 eller 80 c efter limpare vilket känns som ett rent stöldförsök. Om jag sitter med AA i tidig position brukar jag limpa in och hoppas någon ska höja efter alla limpare. Om det nu kommer en stor höjning är det dags att håva in fångsten. Jag synar då aldrig utan istället kontrahöjer jag STORT. Med 10 dollar i stacken kontrahöjer jag till 5 dollar. Det kan tyckas vara en absurt stor höjning men faktum är att spelarna på de här borden är åsnor. Den som höjer med 60c eller 80 c har oftast en bra hand som ett högt pocketpar QQ, JJ eller till och med 6-6 och vägrar ofta tro att jag har något utan att min stora överhöjning bara är ett försök att skrämma bort honom. Oftast är de oförmögna att folda sin hand när de redan lagt in en 8x höjning. Faktum är att de oftast brukar ställa all in tillbaka mot mig! (till och med efter en 40c höjning när de lätt kan folda) Haha man tackar. Nu har jag fått in hela stacken med AA mot en hand som oftast består av ett lägre pocketpar där han drar mot en tvåoutare (räknar bort runner runners).
Bli inte förbannad om han drar ut dig, tror det är 12 % chans på flopp och 20% med turn river...du vinner minst fyra av fem ändå.
Försök dock inte det här spelet mot mig för jag kommer omedelbart fatta vad du sysslar med...gör det mot idioter istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare