tisdag 30 december 2008

Onlinetells-minihöjningen NL

Det finns en tell som är rätt märkbar på nolimitbord. Det är när du satsar och blir minihöjd. Om det är på floppen behöver det inte betyda så mycket, det kan vara så att spelaren har toppar och vill veta var han står. Men om du satsar på turn el river och blir minihöjd ska du se upp för då är det fara å färde.

Ta följande hand som utspelade sig igår. Jag sitter med Q-10f i sen pos och limpar in.
Vi är tre spelare som ser floppen:
K-J-9 utan färgdrag
Olala man tackar

Potten är 30 cent och för att inte skrämma de andra så minibettar jag och blir minihöjd av en spelare, jag synar för att inte skrämma bort den tredje spelaren som jag vill ha med.
Turn kommer 10

Ett riktigt dåligt kort som lägger en uppenbar stege på bordet. Höjaren satsar igen och jag checksynar liksom den tredje spelaren.
River ger en 5 och höjaren satsar 2 dollar. Jag synar för att inte skrämma den tredje spelaren som nu väljer att minihöja till 4 dollar.
Jag blir genast misstänksam då jag vet att folk minihöjer med bra händer och jag börjar undra om fanskapet verkligen kan ha AQ? Han minihöjer trots en uppenbar stege på brädan.
Efter en stunds fundering väljer jag att folda min stege, första höjaren synar och minihöjaren visar stolt upp AQ för nötstege. Jag har god lust att vira mussladden runt halsen på honom och dra åt långsamt men vad ska man göra? Borde jag ha överbettat nötstegen på floppen? Tror inte det då jag skulle skrämt bort alla betalande kunder. Men håll med om att det var en grym fold jag gjorde (måste få skryta lite).
Se upp för spelare som minihöjer på turn eller river för de vill troligtvis ha syn.

Uzelezz

1 kommentar:

  1. Råkade nyss ut för följande. Höjer AK till 50c i tidig position och blir synad av SB + två spelare i sen pos.
    Floppen: A-7-2
    Betar 2 dollar varvid två första foldar men sista minihöjer mig.
    Jag synar, han ställer turn 2.50 dollar all in, jag synar och han visar upp A-J...

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare