söndag 28 december 2008

Turneringsmisstag med KQo

Har ägnat mig åt att spela frirulleturneringar hos Ladbrokes och idag gjorde jag ett horribelt misstag som ledde till att jag åkte ut. Innan du börjar garva ska jag påpeka att jag spelat tre andra turneringar innan där jag kom in the money i två och hamnade strax utanför i den tredje. Var faktiskt chipledare ett tag efter att ha tredubblat och sedan dubblat upp på bara två händer och 10500 i stack på första 10-20 nivån. Var en mäktig känsla vill jag lova! 43 dollar plus 7 dollar i vinst. Inte fy skam. Bästa platsen var igår med en 38 plats av 850 spelare (åkte ut på AK allin).

Nåväl idag spelade jag igen och med mörkar på 75-150 och en stack på 3000 bestämmer jag mig för att limpa in med KQ i tidig pos. Lilla mörken, stora och en spelare i mitten limpar också.
Floppen kommer K-8-3 med två spader. Nu väljer lilla mörken att satsa 300 i en pott på 600. Jag väljer att bara syna för att se vad som händer på turn.
Turn är Q
Olalah
Det är här jag gör mitt stora misstag, istället för att kontrahöja all in med hela stacken synar jag igen hans satsning på 900. Jag borde ha skjutit in rubbet även om det är tveksamt ifall han skulle foldat.
River levererar den tredje spadern och han ställer mig all in på 1800. Jag borde foldat här men av någon anledning synade jag och visst hade han färgen.
Först borde jag aldrig limpat från tidig position med KQo
Sedan borde jag inte synat höjningen på flopp, jag borde ha reraisat till 900-1000.
Jag borde i alla fall ha reraisat honom all in på turn allra senast vilket hade känts bättre.
Som tröst kan sägas att det var en frirulle och att jag vann 19 dollar på det följande cashgamet vilket inte var fy skam...man får inte vara sniken som pokerspelare...alla vinster räknas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare