torsdag 11 februari 2010

Utmaningen:10 dollar/euro ska bli en miljon

Ligger i soffan och slappar efter att precis ha gett katten en bit korv. Den verkar dock mer intresserad av att leka med korven än att äta den och jagar den runt, runt på golvet.

Körde ett litet pass på förmiddagen och råkade direkt ut för denna hand. Med 9-9 har jag minihöjt preflop, ännu en av mina ideer, idag har jag bestämt mig att minihöja varenda hand jag spelar. Detta för att jag är less på att limpa in med pocketpar, träffa triss och vinna en struntpott.
Floppen kommer 8-6-2
En synare betar ut pottbet rätt in i mig och eftersom jag vet att han har toppar slår jag om tredubbelt. Han synar och turn är 10. Jag ställer honom allin och han synar kvickt och vänder upp, gissa vad? 10-3o. Jag har lyckats förlora 3/4 av stacken till en idiot och har god lust att säga några väl valda ord i chatten om hans spel. Jag menar vad fan synar han med? Vad tror snubben att han slår efter att jag slår om honom på flopp? Att han uppenbarligen saknar varje form av intelligent tänkande torde stå klart för envar, och jag avhåller mig från någon sarkastisk kommentar då jag ju faktiskt inte kan klaga om folk synar tomma.

Jag har som sagt minihöjt varenda hand jag spelat under dagen och antar att folk börjar bli irriterade. Saken är den att ifall jag höjer standard lägger sig alla och det är lättare att dölja floppade trissar eftersom jag höjer samma summa med alla händer.

Passet slutar med vinst som vanligt och mina 10 euro/dollar utgörs nu av 92 euro+95 dollar som skramlar omkring i spargrisen. Det går långsamt, det ska medges, men men Rom byggdes inte på en dag som man säger.
Det jobbigaste med att tvingas sitta vid babyborden är när det ringer på dörren och i samma stund man öppnar inser att man fortfarande går iklädd blöja, babymössa och napp *smack, smack* hehee.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare