fredag 12 februari 2010

Limpfest

Till skillnad från gårdagens spel då jag minihöjde alla händer bestämde jag mig att limpa in med alla. Att limpa är faktiskt helt ok. Passet slutade fem inköp plus och mina 10 euro/dollar är nu 102 euro+95 dollar, inte illa alls.

Tog en sväng förbi stan i min lyxbil, en metallicröd Hyundai som i alla fall syns bra i vintertrafiken. Har alltid undrat varför folk envisas med att köpa vita bilar på vintern och kamouflera sig.
När man passerar en korsning i 120 km i timmen inne i stan, vill man ju gärna se de andras bilar också.
En annan sak som irriterar mig rent djävulskt är snöröjningen. Här i Luleå har vi nämligen de dummaste snöröjarna i landet. De envisas alltid med att skotta upp pulkabackar i gatuhörnen, så när man ska passera en starkt trafikerad korsning ser man inte ett skit förrän man märker att motorhuven till en Volvo 740 sitter uppkörd i häcken.

Kom igen! Ska det verkligen vara så svårt att skotta lite snö? Allt måste man tydligen göra själv. Man får ta med sig en skyffel själv så om du ser någon kuf som står och skottar utav bara helvete i en korsning vet du vem det är hehee.
Gjorde mitt vanliga besök till tidningsbutiken och inmundigade en bunt magasin och en påse karameller, det blev DigitalFoto, Photoshopmagasinet samt naturligvis senaste numret av First Poker, vilka jag ska läsa nu. Vi hörs!

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare