fredag 5 februari 2010

Satsningsmönster del 8

Den här underbara läsningen gjorde jag idag.
På brädan: 8-8-Q översatsar plötsligt en tight nötspelare, en fisk som sitter livlös och bara vaknar till liv när han har ett pocketpar eller liknande. Spelaren bakom minihöjer översatsningen och alla andra lägger sig.
Vid det här laget borde det stå klart för alla vad de sitter på. Den tighta nötspelaren ställer nu all in med en översatsning på 3.50 euro och får syn av åsnan.

Så vad kan de sitta med?
Jag misstänker starkt att nötspelaren har limpat in med QQ och när han ser floppen översatsar han och hoppas någon ska sitta med åttan. Han satsar som sagt aldrig om han inte har en hand han tror han vinner med. Att han skulle översatsa på den brädan för att sen ställa mot en minihöjning skulle han aldrig göra utan QQ eller A8 så väl känner jag fiskens spel. Minihöjaren kan mycket väl sitta med åttan på handen vilket känns rätt troligt.
Det blir allin varvid den tighta nötspelaren till min stora förtjusning verkligen visar QQ och tomten J8.
För mig är det en gåta hur idioterna kan betala av den här spelaren överhuvudtaget. Lägg dig när han börjar beta och stjäl allt som går när han checkar.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare