söndag 5 juli 2009

Användbara anteckningar

Satte mig en stund vid ett gäng 1 dollars babybord och fick göra ett skönt spel. Efter att ha skruvat fast blöjan ordentligt limpar jag in med 3-3 med fyra andra spelare, när snubben som är sist höjer upp till 5.50 dollar. Det här spelet luktar stöld långa vägar men säker kan man aldrig vara, så jag slår upp anteckningarna och läser att han brukar höja denna summa med 8-8 och 4-4 efter limpare. Ibland kan anteckningar vara en guldgruva.
Alla slänger men jag bestämmer mig för att köra en rövare och kontrahöjer till 17 dollar eftersom jag vet att han vet att jag bara brukar göra detta spel med AA eller KK. Han funderar en stund och slänger sen sin hand och jag visar naturligtvis upp mina fina treor.

Det riktigt roliga utspelar sig dock på bordet bredvid där samme snubbe sitter och handen strax efter gör exakt samma spel. Den här gången har jag dock limpat med QQ och efter att alla andra slängt kontrahöjer jag med 18 dollar. Nu blir det liv i stugan vill jag lova för han ställer mig allin för mina sista femtio dollar. Eftersom jag vet att han precis sett mig bluffa bort honom på det andra bordet med mina treor blixtsynar jag och mycket riktigt visar han upp 8-8. Trevligt

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare