fredag 28 januari 2011

Satellitspel...

Spelar en oerhört viktig subsatellit till en subsatellit till en satellit till en viktig 2 dollars subsatellitturnering hos Full Tilt, och i en av de första händerna plockar jag upp KK på BB.
Snubben efter höjer stort till 170. Knappen synar och jag ställer direkt allin för 1500, eftersom spelarna i allmänhet är idioter i dessa turneringar. Syner med Q8o och 37s varvas med både 55 och A3o om vartannat. Så även nu.
Höjaren funderar en lång stund medan jag bönar och ber framför skärmen "...syna din tomte....syna...". Sen kommer synen allin varvid han vänder upp J5 i hjärter. Hehee....make my day!
Floppen blankar och jag förväntar mig att dubbla upp när stacken skjuts över till honom istället. Men vaf-n? Runner-runner stegen sitter som ett smäck och jag är rejält skadeskjuten. Hur han kan syna för hela stacken med J5s är för mig en gåta, men så ser spelet ut i satelliterna. Tror clownen ö h t att han kommer vinna mer än 10% av händerna när han villigt ställer hela stacken?

Handen direkt efter, en höjning och en syn och jag tittar ner på 10-5s. Självklart spelar jag handen, kan tomten så kan jag. Floppen kommer två färgkort. Turn ger mig färgen innan rivern levererar det fjärde spaderkortet, vilket ger snubben på andra sidan bordet en runner-runner färg med sina Q-7 med damen i spader för högre färg.

Trots två raka smällar har jag fortfarande kvar lite chips och ställer omedelbart med QJ. Den enda som spelar visar J10. Självklart kommer brädan med hans treoutare och ger honom en stege.
Undrar vad oddsen är att förlora tre händer på raken mot två runnerrunners och en treoutare?

Uzelezz



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare