söndag 23 januari 2011

Ett blygsamt lillplus...

Sådärja, efter ett litet uppehåll är äntligen er favoritbloggare tillbaka. Ägnade december månad åt att jobba med kursuppgifter som bara vällde in. P g a den extrema arbetsbelastningen har jag inte haft tid att varken blogga eller spela. Några små pass lyckades jag dock klämma in och det blev ett mycket blygsamt lillplus.

Fick klart ett webbprojekt jag sysslat med i en kurs, en militärhistorisk webbsida. Vill du kolla in den hittar du den här:
Lösenord: Enigma
Tank Collection Online>>

Har även jobbat med ett bloggprojekt i en annan kurs där jag lagt upp en del saker att titta på, webbdesign, foton, illustrationer, roliga flashfilmer, grafisk formgivning. Enjoy!
Bloggprojekt>>

Nu återstår bara att göra klart de övriga fyra kurserna som ligger på hög och väntar.

Tycker dock att de borde skärpa till kvaliteten på distanskurserna. Det är underligt hur en del "lärare" tror att det räcker med att dela ut ett gäng papper till studenterna så sköter sig allting av sig självt. Det innebär att man som student tvingas undervisa sig själv i saker man inte kan. "Lär-dig-själv-alltihop"-pedagogiken man satt i system att bedriva verkar vara det man föredrar på universitet och högskolor i Sverige. Mycket trist och oroväckande utveckling. När youtube är den bästa läraren börjar man ju undra vad de håller på med.

Här om veckan fick jag äntligen godkänt på min S O M M A R K U R S i webbprogrammering. Man tackar, det är ju bara januari, hehee. "Läraren" (lägg märke till citationstecknen eftersom jag anser att för att få kalla sig universitetslärare borde man också bedriva någon slags form av undervisning, istället för att bara dela ut ett gäng papper och sedan låta studenterna utbilda sig själva), som jag hade i kursen var riktigt underlig.
Han:
a. gav ingen feedback på labbarna jag skickade in.
b. gav ingen information ifall jag var godkänd på labbar och uppgifter.
c. rättade inte min tentamen.
d. försvann från kursen utan att informera studenterna om vad som gällde, och rapporterade inte heller in mina poäng till universitetet.

Riktigt underligt om du frågar mig. Fick jaga de ansvariga i fyra månader för att få ut mina poäng. Men förra veckan kom de äntligen vilket kändes riktigt skönt då jag slitit som fan med kursen i flera månader.

Rent pokermässigt har jag känt suget återkomma efter min paus. Senaste veckan har jag ägnat mig åt att försöka bemästra Double or Nothing och det har blivit ett hundratal matcher. Men det berättar jag om i mitt nästa inlägg...

Ha ett fortsatt trevligt pokerår!
Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare