torsdag 17 september 2009

Ingen lön för mödan...

Anmälde mig till en satellit häromdagen med 4328 spelare. Efter två timmar var vi nere på ett hundratal spelare efter att jag lyckats dubbla och tredubbla. Folk i allmänhet var totalt galna där en 3000-all in på första babynivån oftast fick syn av både två och tre spelare. Med 50 platser till den större turneringen tog det slut på plats 70. Rätt surt efter att ha ägnat flera timmar åt en skitturnering bara för att snubbla på dörrmattan.

Några Double o Nothing på babynivåer har det även blivit även om spelet ibland går mig på nerverna. Många spelare sitter bara och väntar på att få AA eller KK och spelar ö h t inte. Jag satt med 900 kvar på nivån 150 med sex spelare och en till skulle åka ut. De andra hade alla betydligt större stackar och det var uppenbart att de bara väntade på att jag skulle åka ut för inte en jävel spelade. Rundfold till lilla mörken som omedelbart lade sig. Rundfold, rundfold, rundfold.
Var tvungen att börja agera så jag gick allin så fort läget verkade gynnsamt och lyckades stjäla marker här och där. Med 7-9f ställer jag med 1200 strax innan knappen efter att fegisarna återigen rundfoldat. Plötsligt stöter jag på patrull då stora mörken som är chipledare synar och stolt vänder upp AA
. Järnspik! Det ser ut som det blir sorti trots allt. Visserligen bara en 11-dollars DoN men 11 dollar är 11 dollar.

Floppen: 7-2-J

ger mig hopp och jag är kolugn eftersom jag vet att borden är riggade så sämsta handen alltid vinner. Turn blank innan river levererar en trevlig liten sjua och jag dubblar upp.
Strax efter åker spelaren som har näst minst chips och visar faran med att sitta och vänta på att någon annan ska åka ut. Vips har shortstacken dubblat upp och det är denne som ligger illa till istället.

Har insett att jag skulle behöva en skärm till. Alla pokerbord+ webbläsare+ ordbehandlare+ vad det nu är ryms inte på min lilla skärm. Eller ok det ligger trettio bildskärmar i förrådet men varenda en har ett stort hål efter en knytnäve genom mitten. Frustrationen efter alla riggade jävla händer ni vet.

Mycket mer än så blir det inte idag. Går ett gäng kurser på distans över internet så jag har varit upptagen med dem senaste veckorna. Kurslitteraturen på 2000 sidor tar sin tid att gå igenom. Men jävlar vad det suger att få spela nu. Tror faktiskt jag ska slänga upp ett par bord som belöning då kursuppgifterna åkte in igår...ha det!

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare