torsdag 17 september 2009

Vill du ha hjärtproblem?

Handen på hjärtat, är du en av dem som lever ett stillasittande liv? Kravlar dig ur sängen på morgonen för att illröd och flåsande istället kravla dig upp i skrivbordsstolen bredvid och starta upp ett gäng pokerbord? Spelar i timtal tills det är dags för dagens motionspass, att ta dig till matbordet? Spelar hela eftermiddagen in på kvällen tills det är dags för nästa fyspass. Den betungande tjugo meter långa sträckan in till vardagsrummet där soffan står tillsammans med chipspåsarna och Coca-Colan på bordet?
I så fall finns det en liten, liten chans att du har problem.
Så här levde jag tills helt nyligen då jag insåg att hjärtproblemen var överhängande. Invirad i ett täcke, med hårtestarna spretande åt alla håll (de få kvarvarande) och dagens frukost, ibland i form av en flaska Cola, inledde jag arbetspasset med att sitta framför datorn tio timmar i sträck innan kvällens begivenheter tog sin början i vardagsrumssoffan.
Vad jag vill komma till är att du borde fundera på att ta tag i problemen i tid...innan du vaknar upp på akuten med en läkare som tittar ner på dig och skakar allvarligt på huvudet.
Rör på dig. Själv slinker jag ut på en promenad på morgonen, inte till postlådan om du nu trodde det, nej en rejäl sträcka på 3-5 km. Faktum är att jag redan så här efter en månad känner mig i betydligt bättre form. Om du inte gillar pekpinnar så ok för mig, skit i rådet, det är ditt liv. Jag kommer i alla fall att fortsätta köra på den inslagna vägen och kanske, kanske får jag några extra år på ålderns höst där jag kan se tillbaka på mitt liv och veta att jag samlat ihop till några härliga, extra år vid pokerborden. Halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare