söndag 5 augusti 2007

Bluffa trovärdigt

Jag spelar rätt mycket på Limitborden 2-4 kr eller 5-10 kr på svenska spel.
Att sitta sist ger en möjlighet att se hur de andra reagerat på floppen och lägga in en fin liten bluff om alla andra checkat. Problemet är bara att många ser det som stöld och synar ner en med skit på handen eftersom det är uppenbart att man försöker stjäla. Så vad göra?

Jag har ett favorittrick som jag brukar köra. Om alla andra checkat på floppen så checkar jag också i sista position...precis som jag inte heller har något. När turn sen kommer med ett ofarligt kort som 4 eller 6 och alla checkar igen så höjer jag plötsligt. Nu verkar det som att jag missade floppen men träffade turnkortet. Eftersom potten ofta är liten lyckas jag ofta stjäla den med en höjning på tex 4 i en pott på 7.
Dock gör inte detta hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare