söndag 5 augusti 2007

Att spela kungar

Följande hand utspelade sig på 0 50-1 kr No Limit bord

Jag plockar upp KK i sen position efter att ett par spelare limpat in och gör en höjning till 4 kr.
Spelarna som limpat synar höjningen och floppen kommer:

9-6-4 med två hjärterkort.

Det ligger 12 kr i potten och en spelare i tidig position checkar till mig. Jag bettar pott för att inte ge odds för färgdraget. Alla foldar utom den tidiga spelaren som synar. Hmm vad kan han ha synat med?
Det ligger nu omkring 30 i potten och jag har 29 kr kvar. Turnkortet är ett ofarligt ett och spelaren före väljer att checka till mig.Vad ska jag göra? Fundera på vad han kan ha och hur du skulle ha spelat innan du läser svaret nertill.






Jag sätter honom på färgdraget och när turn kommer med ett ofarligt kort ligger det omkring 30 i potten.
Jag väljer att gå all-in med mina resterande pengar för att skydda min hand. Träffar han färgen så gör han.

Spelaren väljer att syna och visar upp 4-4 för floppad triss och jag är pank. Hade jag kunnat undvika detta på något sätt? Kanske om jag höjt till 8 eller 10 kr före floppen. När han väljer att syna pottbeten kunde också varningsklockorna ha ringt fast jag tycker allmänt att det är riktigt svårt att lista ut en dold triss.
Jag brukar skydda mig mot sådant här på No Limit bord genom att köpa in mig för 25 eller 50 kr. Hade jag suttit med 200 i stacken hade jag blivit slaktad på denna hand.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare