fredag 27 januari 2012

Fel timing i turnering

Spelade en turnering i natt hos Pokerstars när denna hand utspelar sig.
Med 6-6 limpar jag in med 250 som förste gubbe ut, varvid en spelare höjer till 1200. Eftersom vi båda har ungefär 14000 tar jag en syn och floppen kommer:

6-A-A

O la la. Jag checkar och snubben betar halvpot. Jag synar bara med förhoppningen att han har esset.

Turn:6

Med fyrtal hoppas jag VERKLIGEN han har esset. Jag checkar bara och han betar ut igen. Synar igen och på river ställer han allin med sina sista 5000.
Jag synar och gubben visar upp J-7 hjärter som han bluffat bort hela sin stack med.

Vad snubben sysslar med är en gåta för vad tror han att jag synar med två gånger på den brädan?

Vi vänder på steken
Om vi vänder på steken hade jag troligtvis satsat smått på floppen för att ge sken av att jag sitter med esset och inte vill skrämma bort honom. Folk som checksynar den floppen slowplayar ofta esset så det finns ingen anledning att bluffa bort hela stacken. Alternativt hade jag checkat floppen bakom och sedan satsat på turn om han checkar igen.
Att jag skulle gått all in på river på den brädan är självmord.

Utslagen
Jag klarar mig till plats 40 (av 1000) innan jag ställer med 10 blinds med QQ. Snubben som synar har J7 hjärter och floppen blankar...innan turn och river ger honom en runner runner färg.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare