onsdag 20 april 2011

Pokerleif gör entre

Mina damer och herrar! Låt mig presentera ett exempel på de spelare jag talar om, nämligen Pokerleif ifrån Danmark. Spelet ifråga är en satellit till en större turnering, med rebuy. Herr Leif har nämligen bestämt sig för att bästa sättet att vinna en plats är att lägga in så många rebuys att även om han vinner huvudturneringen kommer han vara skuldsatt en stor del av livet. Han spelar 100% av potterna och synar höjningar oavsett storlek.

Jag går i clinch med Pokerleif
Jag har lyckats bygga stack till 6000 när Pokerleif och jag hamnar i clinch.
Med 10-10 höjer jag till 300. Pokerleif synar. Floppen blankar och jag checkar till Pokerleif som lägger in en 315 satsning. Jag checkhöjer till 1200 varvid Pokerleif synar och turn visar det dåliga kortet A. Jag ställer in resten och Pokerleif synar och visar A6s utan vare sig drag eller färg eller ens träff på floppen. Hela stacken ryker till en åsna. Jag köper in på nytt och gör ett extra inköp på nytt till 3000. Med spelare som Pokerleif vid bordet måste man få valuta för sina händer.

Pokerleif sätter hårt mot hårt
Med QQ höjer jag till 300 på knappen. Pokerleif bestämmer sig att det är ett bra tillfälle att sätt hårt emot hårt och ställer för 2800. Jag synar och han visar 9-10o och jag dubblar upp.
Pokerleif köper in sig igen och tycker det är en lysande ide att limpa in med K3o och sedan syna allin mot en raise och reraise allin bakom. Inga problem tydligen då hans femtielfte inköp för dagen kommer som svar.

Pokerleif i topp
Men det sjukaste med det hela är att Pokerleif på något sätt plötsligt är chipledare. "...men vaf--n " tänker jag när Pokerleif på något mirakulöst sätt är uppe på 25000 chips där tvåan har 11000. Fråga inte mig hur det gick till, jag vet inte. Turneringen slutar i alla fall med att Danmarks sämste spelare och jag kniper varsin biljett till den större satelliten.
Just nu sitter faktiskt Pokerleif vid mitt bord med den Danska flaggan i topp. Fem spelare kvar och två biljetter. Och Pokerleif leder! Den som lever får se.

Ha en trevlig speldag
Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare