onsdag 20 april 2011

Borden kryllar av tomtar

Det har på senaste tiden klagats över att pokern blivit svårare de senaste åren. Dock är det en gåta för mig med tanke på att borden kryllar av tomtar som är villiga att spela om hela stacken med svaga kort. Min favorit är att gå all in överbet med AA-KK-QQ när någon spelare höjt eller minihöjt före floppen. De saknar helt förmåga att folda sina händer. Jag får syn varenda gång av alla pocketpar och A10o och värre än så.
"Raise och reraise allin? Ja men jag har ju par i fyror...och ett par är en bra hand! Jag synar för alla mina marker!", kan man höra dem säga förtjust till sig själva där de sitter framför skärmen med puckelrygg och en trave urdruckna Joltcola.

Samma på floppen. Spelarna i allmänhet vägrar folda om man betar eller checkhöjer dem. Jag synar en 3x höjning och vet att snubben har två höga kort. Floppen blankar med bara låga kort 3-5-6 och jag går all in direkt med 2000 i en 2200 pott. Direktsyn och han visar AKo. Samma om jag checkhöjer allin. De kan syna med A6 utan träff för hela stacken.

Ha en trevlig speldag!
Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare