fredag 29 oktober 2010

Satelliter i all ära...

Senaste månaderna har ägnats åt att slita med mina distanskurser i webbutveckling. Eftersom standarden överlag är rätt låg på distanskurser med "lär-dig-själv-metodiken" som flitigt används har det varit stentufft. Sommarkursen jag läste låg typ läraren på playan medan jag slet som ett svin. Vet inte vad snubben sysslade med men det är enligt min åsikt skandal att universitet får bete sig som de gör mot distansstudenter. Skämmes ta mig fan!
Har byggt en safariwebbsida i Flash åt ett fiktivt företag och ett fiskekortbokningsystem i PHP som tentamensuppgift. För närvarande bråkar jag med ett bloggprojekt som skulle vart inne för länge sen och där saker och ting inte fungerar som det ska.

Vid sidan har jag haft småturneringar rullande och spelat satelliter där jag försökt kvala in till diverse turneringar. Min taktik är att för en liten summa försöka knipa en plats och spela billigt.
Skaffade konto förra veckan hos Full Tilt och kvalade in till deras 100k och 200k turneringar. De har även en trevlig turnering varje kväll som heter "Daily dollar Rebuy" där man för en dollar har en garanterad prispott på 10000 dollar och förstapris på omkring 3000 dollar.
Bra värde för din dollar då du har råd att spela en massa gånger för att ta en förstaplats. Långsam struktur också med små blindshöjningar. Rätt trevlig turnering även om det brukar vara många spelare, typ 6000. Har dock lyckats ta mig ITM ett flertal gånger så helt omöjligt är det inte.
De har även en 10 cents (!) rebuy turnering med ett förstapris på 300 dollar jag brukar spela på skoj, förr eller senare klonkar man.

Igår spelade jag en oerhört viktig subsatellit till en satellit till Full Tilts 750000 dollarsturnering. 18 spelare-1 biljett.
Vid bordet sitter den här galningen som lyckas med alla sina horribla spel. Han pushar i ett och vinner alla händer och slår ut spelare till höger och vänster. Höjning och kontrahöjning allin? A6o måste ju bara spelas, javisst! Självklar syn och två spelare till får lämna turneringen medan de gastar högljutt i chatten.

Min taktik är att låta dumskallarna slå ut varandra och naturligtvis hamnar jag headsup mot galningen. Med 4000 mot 23000 chips ser det mörkt ut. Tack vara låga blinds på 100-200 har jag tid på mig att spela. Snubbens spel är rätt underligt då han minihöjer och minibettar hela tiden vilket ger mig chansen att se billiga kort.
Han sitter säkerligen redan och firar med öppnad champagneflaska och skryter åt sina vänner hur han ska "klämma dit" den fega värdelösa svensken och skicka hem mig med svansen mellan benen. O yes!

Jag utjämnar till 10000 mot 17000 innan jag tappar till 3000 mot 24000. Med bara en biljett byter jag taktik och börjar pusha allin med alla vettiga händer. Inom loppet av tio händer har jag dubblat och dubblat igen och plötsligt är det jag som sitter med 20000 mot 7000. Han limpar 300 och jag pushar överbet allin med A3o varvid han synar med Q7 och biljetten är min.
Nu hoppas jag att jag kan knipa en satellitplats till 750k turneringen, senast jag kollade fanns det 58 biljetter. Blir riktigt kul att spela satelliten.

Uzelezz





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare