måndag 17 maj 2010

Riggen slår till igen...

Har slagit mig ner vid ett par NL-bord för lite grind och efter ett par minuter plockar jag upp 10-10 UTG.
Floppen kommer 10-Q-A
Olalah! Enda handen som slår mig är K-J. Jag checkhöjer varvid snubben ställer all in. Stacken åker in och fanskapet vänder upp, gissa vad...K-J. Helt jävla sanslöst! Av någon konstig anledning sitter alltid någon med floppad stege när brädan är tät.
Spelar ingen roll om det är A-2-5 eller 4-5-6 eller 7-9-10. Nog kan men ge sig den på att någon har stegen. Riktigt underligt enligt min åsikt. Om någon mot förmodan sitter med topptvåparet vet man ju vad som händer...turn blankar innan rivern ger honom en högre kåk.

Jag har laddat om när en snubbe höjer 5x före floppen. Eftersom snubben aldrig höjer antar jag att han sitter med högt pocket, tendensen brukar vara så. Jag synar med 5-5 och floppen kommer:
5-8-K
Olalah! 
Jag tror det är tidig julafton och bestämmer mig att checkhöja åsnan. Till min förvåning blir det rundcheck. Men vaf-n? Lätt irriterad betar jag ut på turn och åker på en stor kontrahöjning av preflophöjaren. Någonting säger mig att snubben har KK men jag kan inte folda handen och rubbet åker in. Mycket riktigt vänder han upp KK. Helt sanslöst. Jag rasar loss hemma och gapar och skriker över hur jävla riggad pokerhelvetet till site är. Efter att ha slitit loss en stolsdyna besinnar jag mig och slår mig ner igen. Riggat som sagt.
 
Det går en stund och med 33 på handen ser jag floppen:
3-5-9 med färgdrag
Olalah!
Nu då! Förste gubben betar pott och jag slår om med en 4x höjning på floppen. Har lagt märke till att folk ofta trycker in rubbet om man kör hårt på floppen eftersom de tror man bluffar. Snubben bakom synar efter en stunds tvekan och vi är all in. Han vänder upp 10-10 för en riktigt dålig syn. Alltså vad tror snubben att han slår? efter en pottbet och 4x kontrahöjning? Turn blankar. Jag sitter och myser innan river levererar en tvåjävel i form av en tia.
Med knytnäven inkörd genom bildskärmen försöker jag besinna mig. Att snubben saknar all form av intelligent tänkande är ställt utan allt tvivel, men måste alltid åsnorna dra in sina två och treoutare? När jag själv ligger under kan man ge sig den på att tvåoutaren aldrig kommer. A L D R I G!

Det underliga är att det kan vara tio händer där tomtar vinner jättepotter all in med ess-högt. Eller ett bottenpar som får syn av ingenting, men så fort det är min tur att floppa en triss blir jag utdragen på det ena horriblare sättet efter det andra.
Triss mot undertriss? Ja inte ska ni tro handen får stå sig. Självklart kommer enoutaren på river. Överpar mot underpar?...självklart drar han in tvåoutaren. Det behöver du inte ens fråga om. Det är så självklart att jag redan när korten läggs upp preflop med AA vs JJ vet att jag kommer att förlora, eller med KK vs AK bara VET att treoutaren i form av ett ess kommer visa sitt fula tryne mot mig på floppen. Men ok det är ju bara ett spel. Shit happens!

Dagen har i övrig ägnats åt en fem kilometer lång promenad längs min slinga för nu ska fläskmagen bort. Tio kilo mindre att släpa runt på är målsättningen då man sväller upp av allt stillasittande framför datorn. Har även ägnat eftermiddagen åt att bygga på ett bildarkivsystem i PHP. Det är meningen att fotografer ska kunna tanka upp foton och tagga dem och journalister kunna söka på foton, och även en adminsida ska finnas där man kan lägga till nya användare eller radera dem. Mycket klurande med koden som sagt...

Allas er favorit:
Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare