tisdag 18 maj 2010

Nätpoker är riggat

Har precis slagit mig ner vid ett gäng NL bord när jag plockar upp AA. En spelare har höjt och jag slår om tredubbelt. Amatören synar och vi får se floppen:
5-A-10
Olalah!
Jag betar 2/3 pott varvid fisken slår om rejält. Jag ställer allin med hela stacken och tomten synar kvickt och vänder upp QJo.
Jag vet redan vad som kommer hända och turn visar en J. Medan iskylan breder ut sig ser jag river leverera K för runner stege varvid potten skjuts över till åsnan. Spelaren, en svensk donkey bevisar sin talang för poker genom att utbrista "Sorry...jag trodde du bluffade". Yeah right! Jag brukar alltid skjuta in hela stacken på floppen med ingenting...

Ni kanske märker att min vokabulär för motspelarna innefattar en bred "range" från fisk till tomte, men vad annat ska man kalla dem för när idioterna hela tiden belönas för sitt horribla skitspel? Snubben skjuter mer än gärna in hela stacken med ett gutshot till oddset 1-11, och de som säger att klimatet vid pokerborden har hårdnat vet inte hur rätt de har.
Nu för tiden räcker det inte att vara favorit med 80% eller t o m 96% eller ha 11 mot 1 i odds när stacken åker in, för i dagens pokerlandskap belönas bara draghänder oavsett om de sitter med en out eller fantastiska två. Det är dagens sanning. (Amatörens våta dröm: 'Wow! jag har ju två outs...jag synar!')
Hmmm...du undrar om jag slog sönder bildskärmen igen? Take a wild guess!

Allas er favorit:
Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare