tisdag 25 maj 2010

En fransman vid bordet...

Har slagit mig ner vid ett par NL 10 manna för en stunds gottande åt amatörernas patetiska och förutsägbara spel. När man sitter vid de här mindre borden får man ofta ett gott skratt. Precis vad som sker nu. 

Med KQo höjer jag upp och får syn av en fransman.
Floppen: K-Q-5

ser lovande ut och fransmannen slänger omedelbart ut en minimal bet. Hmm? Jag har sett det här spelet tidigare från honom där han minibetar både bra händer som triss och draghänder och svaga par. Inte den här gången dock. Jag slår om ganska rejält och förväntar mig att han ska slänga. Inte så. 
Turn: 8 

Nu ligger det två färgkort på brädan och fransmannen slänger ut en minimal bet igen som skriker svaghet. Jag slår om igen med halvpott varvid fransmannen tar syn igen.
River: 2

Nu ligger det tre färgkort på brädan och fransmammen slänger ut en minimal bet igen. Jag bryr mig inte om att slå om för jag vill se vad grodätaren sitter med. Han vänder upp A-9 för runner-runner färg. Jag borde i normala fall bli rasande och köra knytnäven genom skärmen, men av någon anledning blir jag inte förvånad då den senaste tiden inneburit horribla utdragningar från händer som bara inte ska kunna vinna. Det här är vardagen gott folk!

Vad snubben tänker med är en gåta. Synar en stor rr på floppen med ingenting? Vad jag skulle kunna höjt med innan floppen ägnar han tydligen inte en tanke. Sitter jag med AK AQ AJ A10 KK QQ är han fetslagen redan innan korten läggs ut, men tydligen har fransmännen upptäckt något spel som vi vanliga dödliga inte mäktar med. 

Dagens session slutade med en hyfsad vinst och nu har jag fyrdubblat min lilla bankrulle på några veckor. Får jag vara nöjd med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare