söndag 6 januari 2008

Tvåpar mot parad bräda

Här kommer en riktigt knepig hand från babylimit 1-2 kr svenska spel.
Jag plockar upp A-J off på plats åtta och höjer.
Fem spelare synar höjningen. Det ligger 13 kr i potten.

Floppen kommer:
Ahj-Jspa-Qru

En bra flopp för mig med tvåpar men samtidigt en lurig bräda eftersom det ligger en möjlig stege eller stegdrag ute.
Alla passa fram till mig som satsar. Fyra spelare synar och potten är 17.68 kr

Turn kommer:
Qspa

Ajajaj, det var inte bra. Alla passar fram till mig och jag passar för att hålla potten liten. Nu väljer spelaren på knappen efter mig att höja. Frågan är vad gör vi nu?

Fundera innan du läser rätta svaret nertill.







Svar:
Två tidiga spelare synar och jag funderar. Spelaren efter mig kan mycket väl bluffa efter att ha sett mig checka. Det som oroar mig är de två innan mig. Jag synar för att se vad de tar sig till. Potten är nu 25.36 kr

River levererar:
4spa

Ännu värre, nu ligger det en färg ute också. Nu väljer dock bägge innan mig att passa och jag tror inte de har något. Jag passar också och spelaren på knappen satsar igen. En spelare synar och det ligger 31.21 kr i potten. Frågan är vad han satsar med. Har faktiskt ingen aning men om han bluffar har vi pottodds på närmare 16 mot 1. Tänker inte folda här och synar ner.
Förste synaren muckar och knappen visar upp 10-10 för bluff. Jag vinner potten med tvåpar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare