söndag 6 januari 2008

Jag är en shortstacktomte

Jag brukar mestadels spela babylimit och där har stacken inte så stor betydelse. Ibland tar jag dock ett skott på nolimit låga nivåer. En sak jag har svårt för är att köpa in mig för 200 kr och sen kan man förlora allt på bara en hand, efter att ha gjort ett misstag med en hand som är svår att släppa.

Vad jag gör är istället att köpa in mig för typ 25 kr när alla andra har 200 kr. Då undviker jag risken att förlora allt i en enda pott. Alla tror att jag är en tomte och det ska de få tro tills jag slår till. Jag spelar bara limpade händer där jag kan syna med 1 kr med alla par.
Det jag hoppas på är att floppa en triss så jag kan dubbla upp. Om någon höjt potten kraftigt slänger jag mina låga par och väntar in ett bättre tillfälle. Visst det händer att jag slänger och träffar triss och missar en jättepott men det får man ta. Tanken är att bara behöva investera 1 kr i en pott som kan ge mig tex 50 kr tillbaka.
Om jag tittar ner på AA kommer jag inte fega utan skjuter in allt och hoppas dubbla upp. Bäst är det om man sitter i sen position och en massa personer redan limpat in. Då är det bara skjuta in rubbet...alla tror jag försöker stjäla pengarna, och det är ofta någon som synar. I tidig pos finns risken att alla foldar men hellre det än att syna smått, bli utdragen och förlora allt. Senast jag spelade shortstack på detta viset femdubblade jag min stack på en halvtimme. Fast då hade jag tur när jag slowplayade floppen med triss i AA, den andre träffade stege på turn och gick all-in varvid jag träffade kåk på river. Lite rigg ska man väl ha?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare