söndag 23 mars 2008

Onlinetells-slowbettande

Onlinetells-slowbettande
Det finns en tell på lägre nivåer som är ganska uppenbar och som du kan hålla utkik efter.
Det är när ett visst kort trillar in som färgen eller stegen, och en spelare plötsligt väntar extremt länge för att sedan precis innan tiden gått ut höja. Ofta gör han det här för att fejka tvekan så att du ska syna. I själva verket sitter han ofta med högsta färgen etc.

Vi kan ta ett exempel:
Jag satt med 8-10 ruter på stora mörken när floppen levererar:
9-kn-Q med en ruter
Floppad stege jo man tackar!

Nu satsar en spelare i tidig position och de flesta foldar. Jag tänker inte syna här som alla andra gör utan väljer att kontrahöja. Orsaken är att jag är orolig för en högre stege.
Nu tvekar han jättejättelänge och precis innan tiden gått ut kontrahöjer han. Aj aj aj. Det är uppenbart att han har 10-K på handen. Alltid när spelare fejkar tvekan extremt länge för att sedan höja har de ett monster.
Jag synar och turn är ruter. Möjligheten finns att jag kan få bakdörrsfärg och dra ut honom.
River kommer med den efterlängtade rutern och han satsar igen. Jag synar ner och
mycket riktigt flippar han upp K-10 och är antagligen rejält förbannad vid det här laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare