onsdag 26 mars 2008

Högsta färgen mot möjlig kåk

Måste bara berätta om en riktigt klurig hand jag nyss spelade. Bordet är 1-2 kr limit 10 manna med ett helt galet gäng som synar allt! Höj före flopp och nio!!! pers synar. På floppen synar de med ingenting alls etc. Vann nyss en pott på 74 kr! på detta låglimitbord när jag drog in en runner runner färg efter att ha fått odds på 25 mot 1 på floppen för syn. Behövs bara 22 mot 1 och i normala fall får du aldrig det.

Nåja denna hand sitter jag med A-10 f och floppen kommer:
2-5-Q med två färgkort
Massor av limpare och på floppen checkar alla utom spelaren innan mig som satsar. Jag synar och turn är:
Q
Aj aj det är inte bra för om hon som satsar har en dam kan hon dra in kåken nu. Alla checkar och hon satsar igen. Två spelare synar och jag synar. River kommer:
Q färg
En dam igen! Nu satte jag min högsta färg men den är ju värd pappersmassa då kåk ligger på bordet. Det räcker att vem som helst har ett par för att steka mig. Synd på en så fin färg. Nu checkar två första spelarna och överraskande nog checkar hon som satsat också! Vadnu? Satsar eller checkar du ner handen? Fundera innan du läser resten....






Jag checkade ner övertygad om att jag var slagen och de två första tomtarna visade 10-4 off och 3-6 off helt tomma. Hon som satsat visade upp A-K off och jag vann horribelt nog potten! Hade hon satsat igen hade jag varit tvungen att folda bästa handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare