fredag 4 maj 2007

Att spela med outs

Följande hand utspelade sig på ett av babyborden
hos Svenska Spel 0.50-1 kr Fixed Limit, 5 manna

Jag får 5-6 i spader som jag alltid brukar spela.
Spelare 3 höjer och alla synar.

Floppen kommer:
4s, Qr, 7 kl

Öppet stegdrag måste absolut spelas. I detta läge har jag 8 outs.
Spelare 3 fortsätter betta 1 kr
Spelare 4 höjer upp till 2 kr
Jag synar för 3 kr till, potten är nu uppe i respektabla 16 kr

Turn kommer A s

En bakdörr öppnar sig och jag sitter nu med både öppet stegdrag och färgdrag.
Spelare 3 höjer igen med 2 kr, de andra synar eller lägger sig och jag räknar som bäst på hur många outs jag har. 9 färgkort + 8 stegdrag = 17 outs
Jag bestämmer mig för att det är en bra chans och kontrahöjer upp till 4 kr
Spelare 3 kontrahöjer min kontrahöjning till 6 kr. Potten ligger nu på fina 30 kr, bra för att vara ett babybord.
Jag synar och river kommer:
3 r

Först tror jag att jag missat men sen ser jag att stegen gått in
Spelare 3 bettar igen med 2 kr och jag höjer upp till 4 kr
Spelare 3 synar och jag tar hem potten på 38 kr

På ett nolimit bord vet jag inte hur jag skulle gjort, det fina med babyborden är att de inte kan betta bort en från potten med jättehöjningar då man blir nervös och ofta foldar av ren feghet.

Ju fler outs du har desto bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare