lördag 21 april 2007

Jag får spader

Följande hand utspelade sig på 0.50-1 kr 10-manna bord på svenska spel

Den här handen är inget för folk med svaga nerver. Jag sitter på knappen och har under en timmes tid tvingats lägga alla händer pga ospelbara kort. Nu ser jag ner på A-10 spader och kan äntligen spela en hand. 5 pers synar in och jag synar också eftersom jag vill ha många spelare med i potten.

Spelare 1 i lilla mörken höjer potten till 8 kr efter att många limpat in.

På ett 0,50-1 kr bord är det här en överdrivet stor höjning så jag undrar varför han höjer så kraftigt? Denna spelare har flera gånger tidigare gjort samma höjning i sen position varvid alla lagt sig och denne tagit hem potten utan motstånd. Det känns nästan som ett stöldförsök. Varför höja så överdrivet när han vet att alla kommer lägga sig? Dessutom som näst siste spelare efter alla andra. Han kan också sitta med ett högt par som han inte vill ha synat tex 10-10, Kn-Kn. Dock sätter jag honom på K-K då jag sett samma höjning tidigare med denna hand.
No way! här ska spelas. Jag är så trött på att folda hela tiden och jag vill så gärna få sätta dit miffot.

Jag bestämmer mig för att kontrahöja till 15 för att sätta press på honom.
Spelare 1 kontrahöjer min kontrahöjning till 35

Ajdå, han kan väl ändå inte sitta med A-A? Ok jag bestämmer mig för att syna. Missar jag floppen tänker jag lägga mig, jag har ändå 200 på min plats.

Floppen kommer 4, Jsp-9sp
Haha, färgdrag. Bara för chansen att få sätta dit honom kommer jag spela handen nu. Potten är 75 kr.
Spelare 1 satsar 50 kr
Det är en stor höjning och på gränsen vad jag vill syna. Chansen att få dela ut en smäll åt honom lockar till en syn.

Turn är 5 sp
Man tackar! Jag fick in färgen och jag passar bara för att locka honom att bluffbeta till sig potten.
Min höjning innan floppen indikerar att jag har ett högt par så jag hoppas han inte tror jag har färgen.

River kommer Kn
Det ligger nu 170 i potten
Spelare 1 passar tyvärr och nu funderar jag på hur jag ska få ut pengar av honom. Jag chansar med att gå all-in med mina sista 110 kr för att få det att se ut som en desperat bluff. Tyvärr lägger sig spelare 1. Stort misstag från min sida. Hade jag höjt med 30 kr efter turn och 30 kr på river hade jag kanske kunnat locka honom att syna billigt och fått ut mer pengar ur handen.

Jag vinner potten på 170 kr

I normala fall skulle jag inte spelat denna hand alls mot så stora höjningar. Jag var bara så less på att se spelaren terrorisera oss andra vid bordet, efter att ha foldat i en timmes tid, och ville ta chansen att sätta honom på plats.
Vilket lyckligtvis gick vägen denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare