onsdag 21 juli 2010

Första turneringsvinsten...

Idag fick jag äntligen dra på mig en tröja med en stor fet etta tryckt på ryggen. Min första turneringsvinst kom äntligen. Jag brukar aldrig spela turneringar utan mest Omaha. Turneringen i fråga var en sketen liten frirulle där vinsten bestod av en gratis årsförbrukning av toarullar. Skojar bara. Vinsten bestod i en fin liten hög med poäng som kan lösas in mot roliga saker. Deltagarantalet var 878 spelare och som brukligt i dessa turneringar var halva fältet borta efter tio minuter. Efter att ha kommit ITM lyckades jag hålla mig flytande fram till finalbordet där jag kom in som minsta stack på 18000 med blinds på 2000. De andra hade 50-70000 och flera spelare satt med stackar över 100000. 

På BB höjer CO (en storstack med 200000) till 6000 och jag kontrahöjer allin med JJ. Han synar med A6o och dubblar upp mig. Strax efteråt lyckas jag dubbla en gång till men minns inte med vad...kanske AK eller AQ. Från att ha varit shortis har jag på två händer gått till 75000 i stack och behöver inte känna panik.

Sedan åker spelarna ut på löpande band och plötsligt är vi bara 5 kvar. Mittemot mig sitter en tok med 450000 i stack som roar sig med att pusha all in hela tiden med skithänder. Med blinds på 2500 pushar han 450000. Om och om igen. Jag beslutar mig att vänta ut honom och gambla med vilken vettig hand som helst. När jag tittar ner på JJ och han pushar synar jag allin och hans ess högt missar allting.

Med 140000 på handen väntar jag ut honom igen. Jag bygger på stacken med lite stölder och nästa gång han pushar med över 400000 synar jag med AQs. Han visar Q4o och plötsligt är jag chipleader med över 600000. Galningen har nu 200000 kvar och vi är tre spelare med en shortis på 70000. Spelaren ifråga har spelat rätt dåligt. Totalt passiv och höjer aldrig en enda hand. Med tanke på att han/hon hade 70000 redan vid finalbordet start på 2000 blinds så känns det rätt underligt.

Jag väntar på rätt tillfälle att gillra en fälla igen och plötsligt tittar jag ner på AA när galningen pushar igen med 200000 på blinds 3000-6000. Jag synar blixtsnabbt och han vänder upp A9o. Efter att slagit ut spelaren har jag nu omkring 850000-900000 chips mot 79000. 
Headsup ställer shorten med 8-8 och jag synar med K4o. En K på flopp och turneringens vinnare är utkorad. Min första vinst någonsin. 
Har i övrigt hamnat rätt bra till i alla frirullarna. Att komma ITM är ju en barnlek trots deltagarantalet på 700-1100 spelare. Halva fältet är borta efter tio minuter. Har även en 4:e, 13:e, 25:e, 35:e, 48:e placering från senaste dagarna och en del fler jag inte minns längre. Skitrullar eller inte det är iaf bra träning. Varvar Pot Limit Omaha med Sit n Go och skitrullar om vartannat...

Uzelezz

7 kommentarer:

  1. Var spelar du? Lite intresserad av att se var du hittar freerolls med så få deltagare (inte Pokerstars i alla fall... :)

    Roligt att höra att du vann. Det är alltid kul att få ett sådant kvitto på sitt spel!

    SvaraRadera
  2. Grattis. Det är alltid kul att vinna även när det inte är så stora pengar.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja dela med mig av ett fantastiskt erbjudande till alla som vill tjäna pengar från sitt hem! Såna här chanser får man inte många av i livet!
    Ashmax är en gratis marknadsföring system som har utarbetats av Mr Ash Mufareh, världens # 1 GDI representant. Han konstruerade Ashmax att hjälpa den genomsnittliga peronen tjäna en förmögenhet på nätet. Om du vill uppnå ekonomisk frihet om 100 dagar eller mindre, kanske du vill fortsätta läsa det här meddelandet. Här är de grundläggande faktan.Den totala kostnaden det rör sig om är ca 170 kr. Det enda kravet är att dela Ashmax med fem andra personer inom 20 dagar.Jag är säker på att du känner 5 personer som du vill hjälpa att få en månadsinkomst på över 100 tusen.
    Om du inte är en driven och målinriktad person så bli INTE medlem!
    Gå med mig om du är redo att ändra ditt liv! http://ashmax.com/tindra

    SvaraRadera
  4. Frirullarna är på Everest och mestadels för träning eftersom priserna är så dåliga. Jag har roat mig med att köra deras 5000 SP rullar som går tio gånger om dagen. Värdelösa priser men bra träning. Sen kör jag 2500 dollar och 5000 dollar frirullarna fast då är det fler spelare. Spelar även Lamborgini friroll hos Pokerstars där jag klarat 350 plats av 10000.

    SvaraRadera
  5. Kent: Ja ett förstapris på 2.50 dollar suger ju heheh....men bra träning.

    SvaraRadera
  6. Tindran: En liten fråga till dig...om du säljer Ashmax till 5 personer som i sin tur säljer till 5 pers som i sin tur säljer till 5 pers. Hur många omgångar dröjer det då tills hela Sveriges befolkning äger en Ashmax de försöker sälja till varandra? En nyttig liten tankenöt för er matematiskt kunniga.

    P.S
    Jag ska inte ha någon Ashmax thx anyway

    SvaraRadera
  7. Ok, bra träning med free-rolls förutom att det är så många tomtar som man måste ta sig förbi innan det blir bra spel. Men på Stars funkar det ju åtminstone oftast att spela på oddsen. Everest är verkligen som du säger mer ett lotteri än spel. Lyckas väldigt sällan komma någon vart där, jag heller!

    Ashmax stavas i min bok p-y-r-a-m-i-d-s-p-e-l, nog bara lönsamt för mr Ash himself.. Då satsar jag nog till och med hellre mina sista slantar på lotteriet på Everest :)

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare