fredag 16 november 2007

Klurigt knåp med KK

Här ska du få spela en klurig hand på babylimit 1-2 kr

Du plockar upp KK på stol 4 och höjer såklart.
Spelare 1 synar (du vet inget om honom)
Spelare 7 synar (hon brukar satsa med bra händer men är kapabel att bluffa rätt in i dig)
Spelare 8 synar (du vet ingenting om honom)

Floppen kommer:
Qhj-6ru-Qru
Spelare 7 satsar rätt in i dig och du väljer att bara syna liksom de andra spelarna.

Turn kommer:
8ru

Ett kort du inte vill ha. Nu ligger det både färg och två damer på bordet, och varför har de andra synat? Varför har spelare 7 bettat?
Nu väljer konstigt nog alla att checka turn liksom du även gör.

River levererar:
5hj

Nu väljer spelare 1 att satsa så vad gör du?
Fundera en stund innan du läser det rätta svaret nertill.












Svar:
Jag gillade inte alls floppen eftersom min erfarenhet är att nån alltid sitter på tripsen, som denne sedan direkt slowplayar i ett patetiskt försök att inte skrämma bort de betalande kunderna. Om personen däremot träffat det övriga kortet bettar denne direkt för att skrämma bort en.
Jag valde den passiva vägen här och checkade bara för att se vad de andra skulle göra. Att spelare 7 satsar rakt in i min hand gav mig känslan av att hon ville skrämma bort mig.
Jag synade och när färgen trillar in på turn ser brädan rätt hotfull ut. Konstigt nog väljer nu alla att checka. Folk brukar vara kvicka att betta på turn om de har något.
När river levererar ett ofarligt kort och spelare 1 plötsligt väljer att satsa är frågan, bluffar han eller har han damen eller färgen?
Potten är 15 och det kostar bara 2 kr att ta reda på saken så jag fegar dumt nog ut och foldar, varvid spelare 1 visar upp JJ och tar hem potten efter att de andra lagt sig.
Som jag trodde bluffade spelare 7 rätt in i min höjda hand då hon trodde jag skulle skrämmas bort. Eftersom jag spelat mot henne tidigare, visste jag dock att hon var fullt kapabel att bluffa, och garanterat skulle checkat träff på damerna.
Att alla passade på turn indikerade att de kanske inte träffat och spelare 1 satsning skulle mycket väl kunna vara en bluff. Dumt nog foldade jag och missade en nätt liten pott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare