tisdag 24 januari 2012

Galet turneringsspel

Jag är på intet sätt någon turneringsexpert men jag vill bestämt avråda från detta spel jag såg i en turnering igår.

Jag sitter med 500 chips kvar efter några badbeats och gubben till vänster om mig har en jättestack på 20000. Han var faktiskt illa ute ett tag men gick från 1000 chips till 18000 på två händer efter att ha ställt i flervägspotter och vunnit bägge. Med blinds på 250 har han stort utrymme att ta det lugnt och vänta in bra händer.

Gubben har dock ett problem. Så fort han plockar upp ett högre pocket ställer han allin.

Nu sitter han i tidig position och ställer med sina 22000. En spelare i mitten med 40000 stack synar och alla andra lägger sig. Vår hjälte visar upp 8-8 och synaren AA och min bordsgranne åker ut.
Om du frågar mig ett helt horribelt spel. Med den stacken har han goda chanser att nå finalbordet men istället kör han en idiotisk allin. Med 250 i blinds. Varför inte bara limpa in och se om han träffar bra? eller en liten höjning och spel efter floppen?
Det mest absurda är att han med 20000 åker ut före mig med 500 hehee. (tar mig faktiskt in the money efter lite flax).

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare