lördag 23 januari 2010

Satsningsmönster del 4

Några händer idag utmärkte sig. Bordet är 0.02 10-manna.
Den första är en hand där jag gör ett horribelt misstag. Med KQf limpar jag in tillsammans med flera spelare och vi får se floppen 2-5-8 med alla tre korten i min färg. Olalah. Nu minibettar en snubbe med 2 cent och jag slår om med den respektingivande summan 16 cent hehee... Plötsligt höjer snubben med en horribel översatsning vilket tvingar mig syna allin.
Jag är nästan 99% säker att han sitter på nötfärg och funderar att folda handen. Varför skulle han minibeta på den brädan och sedan när jag slår om plötsligt välja att ställa med översatsning? Jag synar och min läsning visar sig vara helt korrekt. Han sitter med nötfärgen och det är inte mycket att göra. Tänkte dock att han ev kunde ha lägre färg.


Nästa hand är brädan A-10-5-5-8 med tre hjärter på rivern. Nu pottbetar en tight nötspelare som aldrig satsar om han inte har något, rakt in i oss tre andra spelare. Jag har 9-9 och vet att jag är slagen men synar för att se vad han har. Han visar upp 88 för triss. Han sitter helt passiv och checkar tills han träffar varvid han börjar beta stort för att få betalt för sin fina hand. Det är någon trend som går för närvarande att spelare alltid satsar pott på river så fort deras hand sitter.

Sista handen är när en tight nötspelare satsar 5.85 euro på rivern i en 30 centspott. Han får otroligt nog syn och vänder upp en triss han dragit in på rivern. När de tighta spelarna plötsligt översatsar horribelt gärna på river sitter de väldigt ofta för att inte säga alltid på en mindre monsterhand, iaf på de små borden. Tendensen brukar vara så, men visst är du nyfiken så syna.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare